Oei Paul een lang verslag
Het was ook een lange reis naar Neede; Ja wij fanaten zijn zo gek
En het was helemaal mooi dat je de DVD speler persoonlijk kwam afleveren
Idd verschilt onze basis set niet veel.....het verschil gaat dan in de bekabeling en speakers zitten.
Daar hebben we dan ook flink op gelet !!
Met een conclusie dat de Kefs toch te veel hoog weergeven ten koste van het midden gebied
(hier heb ik het eerder over gehad op het forum)
Paul wees me op het gebruik van analoge kabels van de CD naar SR
en heb deze wijze raad aangenomen bij het instaleren van de DV7600 (die ik van hem over mocht nemen)
De Ixos XHD-608 (met veel zilver) is verhuist naar de DV7600-SR8200 (die ik daar nog aan luistertesten moet onderwerpen),
De verbinding tussen CD en SR heb ik nu analoog gemaakt met een stel mooie interlinks, wtb afgemonteerd, die alleen koper bevatten.!
en idd; het is niet meer zo scherp in in het hoog en de mid tonen profiteren daarvan zonder dat het allemaal nog warmer wordt.
Toch is dit nog niet helemaal de oplossing; want...
Bij het afspelen van de muziek dvd op de PS3 van Nirvana deed zich het zelfde probleem voor in een ernstige mate zoals je kon lezen in Paul`s verslag!!
en daar zit
geen zilveren kabel tussen maar een nette supra hdmi.....
Dus dan nog een stapje verder kijken; de gebruikte speakerkabel
Dit is hier de VDH Teatrac bi-amped aangesloten.....ook een kabel met een deel zilver !!
Deze zal ook kritisch worden beken en evt ook worden vervangen door een meer kopergevulde exemplaren
(cat5
) waarover we gaan corresponderen
Of zijn de speakers/accoustiek de boosdoeners ??
Destijds heb ik al een beetje gekozen voor iets zilvergebruik omdat Marantz en KEF bekend staan als warm.....en wilde op deze manier meer detail creeren....maar misschien is het nu met de nieuwe SR 8002 toch allemaal teveel geworden; de Sr8002 heeft een heel andere weergave als het vorige model de SR8500 !!
In het bovenstaande is te lezen dat we elkaar goeie tips kunnen geven en ons aan het denken te zetten over eigen set als we open staan voor opbouwende kritieken......dus vaker een M&G
Nu maar hopen dat alles goed uit gaat pakken
En Paul het was idd een leerzame middag waarin we hebben genoten van jullie in die korte tijd
Tot een volgende keer