reparatie Marantz PM-7200

Gestart door Roger1975, september 20, 2026, 10:13:46

Vorige topic - Volgende topic

Roger1975

Beste forum leden,

Ik ben ooit de Marantz wereld ingestapt met een Marantz Pm7200 met daarbij een set ELAC 207.2 speakers. Daarnaast diverse cd spelers gehad waaronder een CD-63, CD-67 en CD-67SE. De Elacs zijn er nog steeds maar tegenwoordig in gebruik met een CD-17 mkii, PM-17 mkii en een SM-17. Vorig jaar nog een tweedehands NR1200 op de kop getikt voor bij de TV in de woonkamer. Fijne versterker die via HEOS en Tidal muziek kan afspelen.

Nu wil ik het Marantz stokje langzaam doorgeven aan mijn zoon met de PM7200, die al een tijd stilstaat. Helaas vertoont de versterker inmiddels de nodige gebreken. Er zitten wat kraakjes in diverse potmeters, de 'signaalsterkte' tussen het linker en rechter kanaal is niet meer gelijk en het lijkt alsof de bas is weggevallen in het linkerkanaal. Ik woon zelf in de regio Heerlen. Ik heb al even lopen zoeken naar een reparateur in de regio maar kwam daar helaas nog heel ver mee. Heeft iemand wellicht een tip waar in Zuid/Midden Limburg of in Belgisch limburg ergens een goede reparateur te vinden is?

met vriendelijke groet,
Roger