Verschil tussen sr-7002 en sr-7001

Gestart door base, april 14, 2008, 22:31:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

base

Wie o wie kan mij het verschil tussen deze versterkers vertellen. En als er al een verschil zou zijn is dit ook duidelijk hoorbaar??!!!

Bedankt.

drees62

Ik zal je gelijk vertellen dat ik ze niet in een direct vergelijk beluisterd heb. Als bezitter van een SR 8001 vraag ik me natuurlijk een beetje hetzelfde af m.b.t. de SR 8002.
Ik zag dat Areadvd (www.areadvd.de) binnenkort de SR 8002 gaat testen; de SR 8001 hebben ze al gedaan.
Ben dus benieuwd naar het (klankmatige) verschil, zo dat er al zou zijn. Niet elke verandering is immers altijd een verbetering. Hardwarematig zal het verschil vnl. in de nieuwe surroundformaten tot uiting komen.

dmeerpa

De SR7001 en 7002 heb ik nooit gehoord. Maar ik had vroeger de SR7500, en heb nu de SR8002. Het verschil in klank is zeer groot. Zowel in 5.1 als Stereo.

In beide modes merk je dat er meer detail zit en dat de receiver een hoop power achter de hand heeft om de zwaarste stukken over te brengen.

Ook klink alles een stukje helderder, sprankelender. Mijn keuze is direct gegaan naar de SRx002 reeks, voor de 4 HDMI ingangen en de ondersteuning van de nieuwste surround formaten.

Met de toenemende video componenten die High Definition ondersteunen ging ik weldra onvoldoende ingangen op TV of receiver hebben. Op de SR7500 had ik maar 4 Component ingangen, op de SR8002 zijn dat 4 component en 4 HDMI ingangen, dus ik kan gebruik maken van 8 High Definition video ingangen. Om u een idee te geven ik gebruik er nu al 5 van, en weldra een 6e voor de digitale kabel decoder.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

Het grooste verschil ziet hem denk ik wel in de nieuwe geluidsformaten en de HDMI poorten

Verder zal er minimaal verschil zijn !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

base

Wat zijn de nieuwe dan en welke kan de 7001 niet afspelen en de 7002 wel

Stadium III

DTS HD en Dolby plus end

Dat zijn de nieuwe formaten die de 7001 niet aanboord heeft

Eigenlijk alle blu ray optie"s

Ik neem aan dat de nieuwe marantz blu ray speler straks een pre out heeft net als nu sacd en dan kun je die via de pre in op de 7001 aansluiten en zo heb je dan ook de nieuwe formaten

Maar als je toch wilt gaan voor een nieuwe gewoon voor de 7002 of 8002 gaan of w8 op de 8003

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

base

Zit zowat het gehele net af te speuren. Maar ik vindt het overdreven om voor wat meer ondersteuning van audio formaten 600 euro meer te betalen.
Ik denk dat de keuze op de 8001 laat vallen toch wat meer vermogen dan de 7001. Hopelijk doen me dali 808 speakers er goed op nu alleen nog opzoek naar goeie rear speakers en een center.

Maurice

Citaat van: base op april 16, 2008, 21:38:00
Zit zowat het gehele net af te speuren. Maar ik vindt het overdreven om voor wat meer ondersteuning van audio formaten 600 euro meer te betalen.
Ik denk dat de keuze op de 8001 laat vallen toch wat meer vermogen dan de 7001. Hopelijk doen me dali 808 speakers er goed op nu alleen nog opzoek naar goeie rear speakers en een center.
Lijkt me een goede keus. Persoonlijk vind ik Marantz en Dali trouwens een erg goede match!
Zorg dat je voor de center in ieder geval ook Dali neemt, bij voorkeur ook de rears.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

drees62

Citaat van: base op april 16, 2008, 21:38:00
Zit zowat het gehele net af te speuren. Maar ik vindt het overdreven om voor wat meer ondersteuning van audio formaten 600 euro meer te betalen.
Ik denk dat de keuze op de 8001 laat vallen toch wat meer vermogen dan de 7001. Hopelijk doen me dali 808 speakers er goed op nu alleen nog opzoek naar goeie rear speakers en een center.

Ik heb dezelfde gedachte gehad en ben nu de trotse bezitter van een SR 8001 voor een hele leuke prijs!
Vooral in stereo blinkt deze bolide uit, een lust voor het oor. Ik heb 'm aangesloten op mijn Focal/JMLabs (Profile 5B) die heel open en natuurlijk klinken met een ongelooflijk strakke bas.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4