Hmmm...
Omdat ik de front heights binnenkort wil vervangen door wat grotere speakers (D9 ipv D7) heb ik alvast de speakerinstellingen veranderd van small naar large en luisterend naar Tears for fears in Atmos neem ik toch een duidelijk verschil waar, met dezelfde speakers dus
Ook zie ik op de eindversterkers via de output-level leds meer activiteit dus dat ik het mij inbeeld is dus echt niet aan de orde.
Globaal genomen zit er geen laag/bass? in de Atmos effecten maar nu met dit album zit er in ieder geval meer daarvan in dan verwacht.
Dus straks met de grotere D9's is het in ieder geval geen weggegooid geld.
Trouwens met de D9 als rear speakers icm de rear sub mis ik totaal geen laag of een dip tussen de overgang sub/sat om het maar zo even te noemen, echter wanneer ik op hoge spl draai dan moet ik wel oppassen dat de D9's niet over hun nek gaan wat X-max betreft, goed wel hebben het dan wel over pieken van 110 db.
Daarom de stap naar de SM55 die heel wat meer bij te zetten hebben, althans op papier want in mijn geval is dat nog niet in de praktijk bewezen.
Een tijdje verder want vanaf de start van mijn bericht zitten uren tussen ben ik beland bij het luisteren naar de hele zwik aan luidsprekers in full-range mode en kan niet anders zeggen dat dit precies is wat ik wil.
We hebben het wel over misschien maar 2% van de Atmos soundtracks die op dit moment voorhanden zijn, maar hey! waarom dat laatste zetje laten liggen denk ik dan.
Je kan het zo zien "baat het niet schaad het niet" dus zet die Atmos speakers eens op Large om te horen wat je dan waar kan nemen, als er dan geen full-range info doorheen gaat dan heb je helemaal niets te vrezen dat de boel naar de klote gaat, indien je wel de boel sloopt dan is het toch echt tijd om een paar knaken extra te investeren in een paar full-range Atmos speakers.
Er komt trouwens een gevolg van mijn waarnemingen nadat mijn set-up weer gewijzigd is (de reis is toch wel leuk)
Wie nieuwsgierig is naar mijn aanpak en het resultaat daarvan mag natuurlijk altijd hier over de vloer komen.