Beste RHK, zeker wel, ik kreeg alleen geen melding of er een reactie was, dus was nu maar even zelf gaan kijken en ben blij met jullie reacties.
Maar ik heb zelfs een nieuwe kabel gekocht om dat ik de oude niet meer vertrouwde. Was wel een audioquest kabel maar mogelijk niet hdmi2. Nu heb ik de nieuwste kabel van Audioquest dus dat moet wel goed zitten.
TV is vanuit eARC poort van de TV aangesloten op de ARC poort van de Marantz, heb het wel voor elkaar gekregen dat de versterker aan gaat als ik de tv aanzet en dat ik het volume kan regelen via de tv, dus dat is winst. Maar het vreemde is gewoon dat het wel werkt bij de sony picture core app maar niet bij de andere apps waardoor ik een communicatie probleem voorzie.
Ik kan Sony/Marantz of Google wel berichten maar dat zal mij weinig helpen.
Ik dacht dat misschien iemand op het forum wat meer weet van al die standaarden en wat nu wel of niet lan communiceren met elkaar.
Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellend dat de sony picture core app op de tv de juiste/verschillende formaten doorgeven. Je hebt daar de keuze tussen
-Imax dts
-Dolby Atmos
-DTSx
-5.1
Ik weet niet wat bijv. Netflix uitzendt maar zou het kunnen dat de sony picture core app automatisch aar bijv. 5.1 gaat bij gebrek aan decodering in de versterker en dat netflix maar een formaat doorstuurt ofzo, ik snap gewoon niet hoe die codecs en decodering werkt. Ik wordt daar op internet ook niet veel wijzer van.
Mijn PC bijvoorbeeld kan ik op stereo, 5.1 of 7.1 zetten en zowel op 5.1 en 7.1 krijg ik correct geluid over mijn 5.1 speakersetup. Kies ik op de pc voor dts, dan hoor ik niks, dolby atmos krijg ik sowieso niet werkend op de pc.
Ik weet het gewoon niet en vindt het zonde om voor een nieuwe versterker te gaan als deze voor de rest nog goed is, maar ja als het niet anders is, moet het natuurlijk maar...
En Imoose, appletv of pc aansluiten of chromecast werkt allemaal wel m
voor surround, maar dan is de versterker de limiterende factor waardoor ik niet van HDR kan genieten en 120hz (al is dat laatste wat minder belangrijk voor mij). Daarom is mijn PC nu aan versterker gesloten om wel werkend surround te hebben.
Ik ga in de tussentijd nog wel even klooien met de optische kabel of dat iets op gaat leveren.