Auro3D gebruikers ?

Gestart door CBdicX, januari 26, 2025, 16:04:31

Vorige topic - Volgende topic

CBdicX

Zijn er Auro3D gebruikers op het forum ?

En met welke setup ?
Wordt er ook VOG gebruikt ?

Marvin

Ik heb zelf het idee dat ik de Dolby settings fijner vind dan Auro, maar het is ook een beetje lood om oud ijzer.
Het geeft beide een surround beleving.

CBdicX

Citaat van: Marvin op januari 28, 2025, 13:07:23Ik heb zelf het idee dat ik de Dolby settings fijner vind dan Auro, maar het is ook een beetje lood om oud ijzer.

Gebruik jij ook VOG ?

Marvin

Nee ik heb enkel vier hoogte speakers.

dmeerpa

Citaat van: Marvin op januari 28, 2025, 13:07:23Ik heb zelf het idee dat ik de Dolby settings fijner vind dan Auro, maar het is ook een beetje lood om oud ijzer.
Zelfde hier, Auro3D kan me niet overtuigen. Op basis van een 2.0 PCm signaal of een Dolby of DTS meerkanaals geluid.
Ik heb nog geen film tegengekomen met een Auro 3D track op.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

CBdicX

Door gebrek aan Auro content in films en muziek leunt Auro gebruik puur op Auromatic.

Het meest storende van Auromatic vind ik met een Stereo input (NLziet, YouTube en platenspeler/cd speler bijvoorbeeld) wat geupmixed wordt, dat de nadruk dan op de front speakers wordt gelegd, en niet op de center zoals DSU en DTS wel doen.

Met een multi channel input doet Auromatic het prima, dan gedraagt het zich als DSU.

Wel prettig is dat het gebruik van de hoogte kanalen af te regelen is in intentie, en dat de keus tussen oa film en muziek en meer gekozen kan worden.

Ik heb een Auro test bluray en dat overtuigd zeker in muziek en film fragmenten .
Jammer dat Dolby de koning is van marketing, want in basis is Auro beter, met meer afstel mogelijkheden.
Zonde dat deze codec al vanaf het begin verkeerd in de markt gezet is.
Zeker in het begin toen Auro op D&M receivers verscheen, met die vaste speaker setup die verschilt van Dolby en DTS, wat te laat werdt los gelaten door Auro.

Auro is nog steeds na al die jaren alleen te vinden op D&M, terwijl Dolby overal te vinden is, jammer voor Auro.