Eerlijk advies reparatie/revisie

Gestart door Jan58, oktober 22, 2024, 15:25:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan58

Hallo iedereen,

Zojuist heb ik me aangemeld als nieuw lid van dit forum. Mijn naam is Jan, 65 jaar en woonachtig in Nieuwe Tonge.
Via een erfenis (een hele goede vriend van mij is overleden) ben ik in het bezit gekomen van Marantz apparatuur.
De set staat al jaren stil, maar ik heb nu eindelijk mijn vriendin kunnen overtuigen om ruimte te maken waarna ik een op maat gemaakte kast getimmerd heb voor de apparatuur en ik wil de set nu gaan gebruiken. Maar..... het werkt allemaal niet optimaal, helaas. Of het de voorversterker is of de eindversterker of beiden? Geen idee! Ik hoop dat er iemand meeleest die er genoeg verstand van heeft om mij te kunnen vertellen of het zin heeft om de apparatuur te laten repareren/reviseren. Misschien zelfs iemand die er, samen met mij, even naar kan luisteren....
Het gaat om een voorversterker SC-80 en de eindversterker is van het type SM-80.
De CD-speler CD-69 heeft trouwens last van een koude start. Bij de eerste CD wil hij wel eens te snel spelen en/of overslaan. Staat hij een tijdje aan, dan zijn er geen problemen meer. Daar valt wel mee te leven.

Tot zover deze leuke binnenkomer. Een foto plaatsen lukt mij niet, want de bestanden mogen niet groter zijn dan 300kb.

Ik hoor/lees graag wie er met mij mee wil denken, waarvoor bij voorbaat hartelijke dank!

Groet,

Jan

SB_Marantz

Ik kan er geen zinnig woord over zeggen want ik heb de apparaten niet voor mijn neus.
Wel kan ik zeggen dat de printen maar al te vaak zijn aangetast door lekkende elco's.
Met name in de SC-80.
De SM-80 valt meestal wel mee.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Jan58

Goedemorgen SB_Marantz,

Bedankt voor je reactie!

Zou je er misschien een keer naar kunnen kijken?
Wellicht is er dan misschien iets te redden of in elke geval meer duidelijkheid...
Zoals in mijn eerste bericht vermeld: ik zou ze graag werkend zien omdat ze van een hele goede vriend zijn geweest.
Ik woon trouwens op Goeree Overflakkee.

Alvast bedankt voor je reactie en een fijne dag!

Jan

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM