Hulp bij aansluiten versterker

Gestart door WalterHuwel, oktober 09, 2024, 16:23:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WalterHuwel

Hulp bij aansluiten versterker PM710/CD 65DX / Equ EQ20  /Tuner ST 6000 / platenspeler/ casettespeler SD3020. Ik heb jaren terug alles afgekoppeld en krijg het nu niet meer aangesloten zoals het hoort graag hulp

Marvin

Welkom Walter.

Zou in theorie niet heel moeilijk moeten zijn, al ken ik de combinatie ansich niet.
Even wachten met die equalizer, want dat kan nog wel specifiek zijn, die kan je er later, als alles werkt wel tussen hangen.
CD speler met een rood wit draadje in de CD/AUX ingang.
Heb je dan geluid?

WalterHuwel


Marvin

Dan zijn we al een heel eind.  :-)

Wat heb je nu aangesloten, wat werkt er nog niet?

WalterHuwel

Enkel de CD speler de casettespeler en de platenspeler, ik zou graag de equ aangeloten krijgen zoals vroeger.

Marvin

Die Equalizer zal via een tape-out of REC-out moeten worden door gelust.

Maar vanaf hier zal een meer stereo dedicated lid zijn licht er op moeten schijnen.
Sta zelf momenteel in de keuken, als er geen reactie is vanavond zal ik de apparaten even opzoeken en je verder proberen te helpen.


Marvin

Kom er zelf even niet zo snel uit.
Rec out van de versterker naar de line in van de EQ.
Line out van de EQ naar de REC in van de versterker.
Dan bron kiezen met de REC out van de versterker.

Maar het was een lange dag, nachtdienst gehad, (te) vroeg eruit voor een crematie.
Ik kom er morgen op terug, maar het lijkt me op bovenstaande wijze te moeten werken.
Maar ik zie het even niet meer.  nopompom

hg5812

Hallo
Sluit de EQ10 als volgt aan:
Line IN naar Tape OUT van de PM710
Line OUT naar Tape IN van de PM710
Als je tape 1 al gebruikt hebt voor het cassettedeck kun je voor de EQ10 tape 2 gebruiken.
Je kunt er ook voor kiezen om het cassettedeck op de EQ10 aan te sluiten. Dit heeft als voordeel dat je opnames via de equalizer aangepast kunnen worden.
Sluit dan het cassettedeck als volgt aan:
Rec OUT van EQ10 naar Rec IN van het deck.
Tape IN van EQ10 naar Tape OUT van het deck
Met line/tape schakelaar van de EQ10 kun je kiezen tussen andere bronnen (line) of het cassettedeck (tape).
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S

WalterHuwel

Geachte, het is een EQ20 en nu nog het aansluiten van de CD speler DX65 op de EQ 20 die maar 1 out heeft links/rechts en i digital our. De casette deck is niet zo nodig.

Marvin

Alle afspeel apparaten sluit je aan op de versterker, de Equalizer werkt zoals hier onder beschreven door HG5812

hg5812

Hallo.

, het is een EQ20
Dat maakt voor de aansluiting niet uit.
De CD speler kun je aansluiten op de aux ingang van de versterker.
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S

WalterHuwel

Als ik de CD speler aansluit op de versterker dan werkt de EQ 20 niet volgens dat ik hieruit kan afleiden, hij EQ20 werkt dan enkel op de casettespeler of heb ik het mis begrepen.

Marvin

Die EQ zal op alle bronnen werken, je zal de bron enkel via de tape/rec out moeten kiezen ipv met de bronselectie knoppen.

Marvin

En?
Helemaal blij, werkt het nu?

WalterHuwel

De EQ20 werkt niet met de CD speler momenteel maar wel met de Versterker en de tuner.