receiver keuze

Gestart door govi73, september 12, 2018, 12:13:14

Vorige topic - Volgende topic

sonsan

Citaat van: govi73 op september 14, 2018, 13:29:46
Bedankt voor de reacties.

Twijfel dan nog wel tussen de SR7012 of een nieuwe mediaplayer.
Qua mediaplayer heb ik voorkeur voor een Dune Solo Lite. Kan ik hier t.o.v. de mede8er echt een geluidswinst behalen of is het meer gericht op beeld?
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Ik gebruik de Mede8er 800X3D (met ingebouwde 3TB HD) ook al enige jaren met veel plezier. Deze speelt prima Dolby True HD en DTS MA ( en nog veel meer...). Omdat ik deze mediaplayer hoofdzakelijk gebruik voor muziek(-bluray) zou ik ook wel eens willen weten of je met b.v. een Dune een beter geluid krijgt. Alhoewel ik eigenlijk nu best tevreden ben.....:-)
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  Performance 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

pdufrenne

Vanaf de SR6008 hebben de versterkers "current feedback".
Een techniek waarbij de versterker nog beter de ideale spanningsbron benaderd.
Een fase gecompenseerde dempingsfactor.
Ik verwacht, afhankelijk van de aangesloten luidsprekers, daar een verschil te kunnen horen.

Hoe nieuwer het model des te beter zal deze de laatste audio en video formaten ondersteunen.
Als het je voornamelijk om de geluidskwaliteit te doen is, zou ik een uitloopmodel proberen te bemachtigen.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

sonsan

De 7007 heeft ook al de "current feedback" techniek. Hier een tekst uit de folder:

' En dit alles dankzij het gebruik van current feedback-technologie, HDAM-voorversterkers en een bijzonder krachtig discreet versterkingscircuit van 7 x 125 W bij 8 ohm.'
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  Performance 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Twanuzz

Hi,

Geen idee of er nogniemand gaat reageren, maar ik heb eenzelfde keus. Echter een sr6005 en sr6012 hebben weldegelijk een verschil, de gehele eindtrappen in de 6012 zijn vernieuwd, en hebben hdam.
Dus lijkt me toch zeker een verschil ik klankkleur moeten geven ?

Ik heb een 6005, met mb quart 1000 (87db, 140W, 4 ohm).

Twijfel aan een 6012 of hoger of een 7012 of hoger. 7000 series hebben bij mij wat twijfel ivm bekende hdmi bord problemen. Of valt dat allemaal wel mee ?

Mvg Twan

Marvin

Welkom.

Je hoort steeds minder problemen over HDMI, dus ik denk dat het tegenwoordig wel meevalt.
Ze hebben het probleem wel getackeld, zo lijkt het.
Ze werden met de opkomst van HDMI nogal heet, daar hadden meer merken last van.

Stadium III

Ik zou een 7012 zoeken of een 8012
HDMI problemen heb ik nooit last van gehad
Onkyo heeft er een reeks gehad die daarin problemen hadden
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Citaat van: Geoffrey op september 13, 2018, 09:05:29Ook 3D en ISO met Kodi? Ik vind Kodi echt helemaal niks trouwens. Ik heb dat op mijn PC gehad om eventueel mijn mediaplayer te vervangen. Ik kreeg het 3D niet echt voorelkaar met 3D instellingen. Ik heb nu een Xtreamer Sidewinder 3 en wat men erover zegt, hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Alles speelt hij af zonder bijprogramma's. Behalve 4K files. Daar is hij weer te oud voor. Dus TZT ga ik de Dune kopen.
Ik had, nu ja heb hem nog staat nu bij mijn pa, een HDI Dune Duo, een ding van meer dan 15 jaar geleden... dus gene atmos bv. Dus ik zocht ook iets.
Ik speel weinig spellethes, maar een potje FIFA voetbal vind ik al eens leuk. Vliegsimulatoren zoals XPLANE en MS Flight Simulator lust ik wel. Maar daarvoor een XBOX X kopen vond ik wat overkill, tot ik ontdekte dat KODI daar ook op draait.

Nog geen moment spijt van gehad, heb een krachtige spelconsole, BluRay speler, en KODI speelt hier alles video af, MP4, MKV en ISOS, 4K, HDR, Dolby TrueHD Atmos, ...
Hoe het zit met 3D ge ik niet beantwoorden, want geen ervaring mee (ik word letterlijk kotsmisselijk van 3D beelden).
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

dmeerpa

Citaat van: govi73 op september 12, 2018, 12:13:14- Makkelijke en goede streaming van mp3 van NAS met de receiver; (Sonos Connect overbodig?)
Ik denk dat elke HEOS ondersteunende Marantz dit wel vervult.
Ik heb op de NAS Plex Media Server draaien, op een andere Twonky Media Server.

HEOS Speelt hier MP3, FLAC en zelfs DSD bestanden af. Ik merk wel dat ik wat bugs heb als ik HEOS gebruik met Plex die ik niet heb met Twonky. Niks ernstig maar bv bladeren door mijn folders (ik blader nooit door mijn albums omdat ik er teveel heb +/-3000, ik heb mijn folders zo georganiseerd dat het wat makkelijker is iets te vinden).

Citaat van: govi73 op september 12, 2018, 12:13:14- Makkelijke en goede streaming mkv, .iso, etc. vab NAS met de receiver;(mediaplayer overbodig?)
Zelfs de nieuwe Cinema receivers kunnen (nog) geen mkv, iso enzo afspelen.
Heb je een NAS met video uit, dan zou je de media server de mkv of ISO kunnen laten decoderen en naar de receiver/TV sturen. Maar hier heb ik geen ervaring mee.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Marvin

De laatste citaten zijn antwoorden op berichten uit 2018.
Maakt natuurlijk niets uit, maar zodat je het weet.