"Oude" SR7008 en firmware versies

Gestart door avbohemen, juli 18, 2024, 11:25:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

avbohemen

Hallo allemaal. Sinds kort ben ik in het bezit van een 11 jaar oude SR7008. Een van mijn hobby's is namelijk vintage audio apparatuur en na wat zoeken naar specificaties en met name aansluitmogelijkheden die ik wilde hebben, kwam ik op dit model uit. Ik gebruik bijvoorbeeld de zone-2 en zone-3 uitgangen om een tape-monitor voor een paar 3-kops cassette decks te realiseren. Maar daarnaast werkt de receiver ook prima voor surround geluid van mijn blu-ray speler.

Er is een mogelijkheid om de firmware te updaten op dit model, maar die werkt niet meer. De netwerk verbinding werkt prima, maar ik krijg de melding "login failed". Ik vermoed dat de server op internet niet meer bestaat of een ander adres heeft gekregen, of dat de firmware voor dit model simpelweg verwijderd is omdat die te oud is. Maar... ik vraag me wel af of het nog mogelijk is om daaraan te komen, desnoods via een Marantz service dealer. Zoektochten op Google leveren weinig op helaas.

De reden is namelijk dat ik problemen heb met de ARC functie op de Monitor HDMI poort. Mijn (nieuwe - 2023) Philips OLED tv geeft het signaal voor ongeveer een minuut prima door aan de receiver, die toont dan ook keurig "dolby digital" bij de TV Audio ingang, maar na een minuut schakelt de tv weer terug naar z'n eigen luidsprekers. De configuratie van de tv maakt niet uit, zelfs pcm stereo over ARC blijft niet actief naar de receiver.

De huidige firmware versie van de SR7008 is 5630-4876-1673. Is er iemand die mij kan vertellen of dit de laatste versie is (en ik dus waarschijnlijk pech heb), of dat er andere, mogelijk nieuwere versies zijn? Alvast bedankt.

Hoewie Loewie

Hoi. Ik heb een Denon AVR-X250BT surroundreceiver. In mijn handleiding staat dat bij aanpassingen op het gebied van ARC, je daarna van beide apparaten de stekker er even uit moet trekken en terugsteken, waarna het okay zou moeten zijn. Wellicht kun je dat nog eens proberen. Maar problemen met ARC zijn er wel vaker, niet alleen bij Marantz. :no:

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015 - CD273 CD5400OSE
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Veel Superscope: www.superscopeaudio.nl

CBdicX