TV niet aan na inschakelen Cinema 60

Gestart door Alleskunner, mei 29, 2024, 17:06:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alleskunner

Goedemiddag allemaal!

Ik ben in het bezit van een Marantz Cinema 60 receiver i.c.m. een Samsung UE75AU8070U, welke ik op de eARC poort heb aangesloten.

Wanneer ik de receiver aanzet, schakelt deze mijn Samsung TV tot mijn grote spijt niet automatisch in, waardoor ik genoodzaakt ben de televisie handmatig in te schakelen.

Het is misschien goed om te weten dat ik 'CEC' uiteraard heb ingeschakeld op de TV, getuige het feit dat ik het volume van de Cinema 60, kan bedienen met de afstandsbediening van de TV. Wanneer je het volume bijvoorbeeld wijzigt, zie je op de TV keurig netjes de tekst: Marantz Cinema 60, i.c.m. het Marantz logo, hetgeen verder prima functioneert.

Wat ik graag zou willen bewerkstelligen is dat mijn Marantz Cinema 60, automatisch in- & uitschakelt, op het moment dat ik mijn Samsung televisie in- of uitschakel, hetgeen mij maar niet lijkt te lukken en mij natuurlijk niet mijn huwelijk moet gaan kosten.

Als jullie mij zouden willen helpen, zouden jullie mij daar buitengewoon gelukkig mee maken, alvast bedankt!




Hoewie Loewie

#1
Hoi. In de gebruiksaanwijzing van mijn Denon AVR-X250BT (met HDMI ingangen en een uitgang) staat dat je na aanpassingen in het ARC en eARC gebeuren de stekker van de apparaten even uit het stopcontact moet trekken en terugsteken. Wellicht een oplossing?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015 - CD273 CD5400OSE
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Veel Superscope: www.superscopeaudio.nl

Marvin

Even de stekker eruit kan zeker een hoop oplossen..!