Zover ik kan zien wordt via BubbleUpnp of MConnect rechtstreeks de dac van de versterker gebruikt. Je zou dat kunnen zien via de informatiepagina als je via een webbrowser op je versterker kijkt, dan zou bijvoorbeeld de sample-ratio hoger moeten zijn (mits het ook een nummer is met hoger sample-ratio).
Ik ben zelf inmiddels een stapje verder gegaan door - met een raspberry PI i.c.m. RooExtend - Qobuz en mijn eigen muziek (op de NAS) via Roon te streamen op mijn Marantz SR5014. Roon kan normaliter namelijk alleen via airplay streamen met deze versterker, nu is dat dus lossless. Via RooExtend/RooUPNP stream je dus via upnp, net als wanneer je mconnect of bubbleupnp gebruikt (is ook m.i. lossless in tegenstelling tot HEOS; Roon geeft in het signalpath aan dat er geen kwaliteitsverlies is). Een reden voor de overstap is dat de app (MConnect) vaak de verbinding verloor met de versterker of de versterker niet 'zag'. En Roon zorgt voor een mooie integratie van mijn eigen muziek met die van de streamingdienst.