Kelder editie!!

Gestart door HAL9000, april 02, 2009, 19:40:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik liep 1.5 week geleden bij Ali import export. En zag daar tussen al het plastik sony yoko samsung en weet ik veel meer, een mooi goudkleurig apparaat staan helemaal onderop. Het zij een marantz 170DC  :-o.
Eigenlijk niet te geloven dat voorheen zo duur apparaat, letterlijk staat te schimmelen op de grond bij Ali.

Niet dus, ali kan me wat die versterker is van mij  :-P  voor 30,- mocht ik hem mee nemen.
Ik heb binnen 1 minuit 30 apparaten verwijderd, ali betaald en me nieuwe aanwinst meegenomen.  byebye

Helaas waren beide eindversterkerde defect, relai defect, en een fikse brand schade onderin.
les photos:

Linker eindversterker defect.

rechter eindvesterker net zo defect.

veel weerstanden verbrand. transistoren gesprongen, en elko's die lek zijn.


pre divertje is vermoord, echter de P kant is net zo kapot.


Ik heb expres de originele: A913 1953 914 1913 besteld!.

helemaal opnieuw opgebouwd!

Was wel een werk, en hoop schema administratie. Van welke weerstand waar.

netjes gesoldeert, en printen schoongemaakt.

Linker kanaal.


Hele set originele bouwtype(behuizing), van Onsemi.

brand schade, kan ik verder niks aan doen.

aan: test  Dc offset meet bij L 0.10 na wat afstellen en 0.11 bij rechter kanaal.
SUBLIEM!

ik heb hier de  eindbak keihard staan! leuk voor de buren  :-P

Ik heb al een nieuw relaitje geplaatst, maar de rest van de versterker is nog niet af.

Wat te doen:
nieuwe lampjes,
nieuwe elko/transistoren Vu board,protect ciruit
nieuwe voedings elko(combo ding)

EN ik heb dit al vervangen:

alles was stuk of verbrand.
Ik heb bij de eindversterkers:
nieuwe transistoren
nieuwe weerstanden daar waar nodig.
nieuwe elko's panasonic FC
nieuwe diodes daar waar nodig
2 nieuwe 47n condensatoren.(verbrand).

De eindversterker klikt voortreffelijk!, het was ook wel weer een kick dat het relaitje weer inschakelde!.  pompom
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

cheese

wel gaaf dat je dat zelf allemaal kan....

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

WimPeu

Wat doe je eigenlijk met al die apparaten als ze eenmaal weer in orde zijn. Gelijk weer in de verkoop??
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Knap hoor Hal

Je verricht mooi werk aan al die oude Marantz apparatuur .


Groeten  EDWIN  B

Sander

ik wou dat ik dat kon  :?
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

HAL9000

Citaat van: WimPeu op april 02, 2009, 20:54:41
Wat doe je eigenlijk met al die apparaten als ze eenmaal weer in orde zijn. Gelijk weer in de verkoop??

Deze is een leuke doorverkoop.
maar ik ben een grote twijfelaar, dus ik kan ook zo weer besluiten om deze te houden  :-P
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Elmo

Impostante versterker notworthy notworthy Die voedingselco lijkt wel zo groot als een beschuitbus! Wat al opgemerkt wordt is het knap dat je dit allemaal zelf kunt. Geen verkeerde koop voor 3 tientjes ondanks al het werk.

Frits Denon

Blij dat we vintage liefhebbers hebben die onze vintage apparatuur "alive" houden. hello

Dan zijn wij weer gezegend met een geweldig mooi apparaat of set die ons ook nog eens een geweldige muziekbeleving  HB geeft! notworthy notworthy

En ik weet zo langzamerhand na ruim 30 jaar waar ik het over heb. :yes:

Groet,
Frits byebye
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

HAL9000

allereerst bedankt voor alle positieve reacties.

Ik ben inderdaad een liefhebber, ik kreeg er flink de pest in dat deze versterker onderaan in een vochtige ruimte stond. Deze versterker heeft al gauw 2500,- gulden gekost in 1977/1979
En nu stond het daar als minderwaardig iets. Terwijl het naar mijn mening vele malen beter klinkt dan wat je nu kunt kopen in de winkel. Nog even de kwaliteit van het pcb en overig elektronica dat vaak meer dan 30 jaar meegaat zonder service! op een lampje hier en daar na.


Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

steentje

Speciaal voor de real bargain spotters....

Er staat nu een Marantz 2100 bij Het Goed in Vlaardingen voor 25 €. Ze zeggen alles altijd te testen, maarja de echte toestand achterhaal je niet zomaar....

Tis natuurlijk geen 170 o.i.d. maar je zal er mar net één zoeken.....

Elmo

De Marantz 2100 is toch geen versterker maar een tuner  :?

steentje

heb ik ook niet beweerd!
het ging over kelderspotting....
De vraag is ook maar of het iets voorstelt. Een 170dc voor 30 euro vs. een 2100 voor 25 euro....

Elmo

Volgens mij is € 25 geen verkeerde deal voor een 2100, zeker als ie goed werkt.

Frits Denon

Mooi gedaan Hal, weer een gered voor de Vintage liefhebber! HB HB hello

Groet,
Frits byebye
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4