lees fout sacd 7001ki

Gestart door voortman, september 28, 2007, 18:53:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

voortman

Hallo beste vrienden, ik heb al een 2 maanden een last van een vervelende storing met mijn cd speler.. Zodra ik een schijfje plaats (sacd/cd) maakt niet uit, gebeurt het regelmatig dat er in beeld komt: NO DISC.... Vervelend bij zo'n fantastisch apperaat, Is ongeveer nu 3 maanden oud.. Weet je het beste is natuurlijk opsturen... maar jah, Kan er nog niet zo'n zin in krijgen, wie weet hoe hij terugkomt denk ik dan...!!!! Wat is nu wijsheid???? Willen jullie mij eens voorzien van een goed advies..
ps dit is de eerste keer dat ik op dit forum ben... dus als ik iets niet goed doe... forgif my...

hart groet.

mahansz

hallo,

ten eerste welkom op het forum!
Gelijk maar een antwoord op je vraag: Als je nog garantie hebt, zou ik m toch gelijk terugsturen! een overleg met je dealer kan misschien ook geen kwaad.
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Stadium III

Welkom op het forum

Ik zou hem ook wel terug laten sturen naar marantz en daar laten maken

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Heb je het probleem altijd bij dezefde discs?
Zo ja, zijn dit dan gebranden discs?

Indien dit niet het geval is, dan zou ik inderdaad terug gaan voor garantie, maar wel van te voren zorgen dat je het probleem zo goed mogelijk kan omschrijven cq afbakenen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

MadVillain

ik had zelf ook een sa7001 met dezelfde problemen.

Maar wel alleen met sacd's. Noirmale audio cd's speelde hij wel af.
Maar iedere keer dat ik sacd's probeerde af te spelen dan kreeg ik constant no-disc in het beeld.
Als de sacd een hybride disc was dan moest ik eerst de speler omschakelen naar alleen audio cd ipv sacd.
Als hij dan de normale audiolaag had gelezen kon ik hem zonder problemen omschakelen naar sacd.

Erg vervelend maar dat lostte voor mij het probleem op.

Willem-A

Leesfouten zijn een zeer veel voorkomend euvel bij deze speler. Niet voor niets worden ze erg vaak op de 2e hands markt aangeboden voor een eigenlijk lage prijs. Kijk dus uit bij de aanschaf, want het is vaak niet voor niets dat men zo'n vrij nieuw apparaat alweer voor ruim de helft weg doet.

robbie

Mijn 7001ki weigert soms ook een sacd te lezen. Maar dit gebeurt slechts sporadisch. Ik kan ook niet goed bepalen onder welke omstandigheden dit euvel zich wel en niet voordoet.

Als het een veel voorkomend mankement is bij deze speler, waarom doet Marantz er dan niets aan??

Willem-A

Citaat van: robbie op maart 31, 2008, 12:05:47
Mijn 7001ki weigert soms ook een sacd te lezen. Maar dit gebeurt slechts sporadisch. Ik kan ook niet goed bepalen onder welke omstandigheden dit euvel zich wel en niet voordoet.

Als het een veel voorkomend mankement is bij deze speler, waarom doet Marantz er dan niets aan??

Ik denk niet dat het onwil is, maar vaak gewoon moeilijk op te lossen. Het probleem zit vaak in het (high-speed) loopwerk, wat uit balans kan raken als er een cd in de speler verdwijnt die ook niet in balans is. Veelal worden tegenwoordig DVD loopwerken gebruikt, maar gelukkig zie je in veel dedicated CD spelers weer een echt CD loopwerk, vaak de Vam1202 terug komen, waardoor eerder genoemd euvel nauwelijks nog voor komt. De DV 7600 was ook een apparaat dat graag een disc wilde weigeren. Die hebben overigens veel meer manco's en worden dus vaak omgeruild voor de DV7001, die deze problemen niet of nauwelijks kent, al heb ik daar mee ook wel eens gemerkt dat hij een SACD niet inleest. Maar goed, SACD is toch afgeschreven... Als je speler vaker begint te weigeren, gewoon terug gaan. Vaak word dan het loopwerk vervangen en ik vind zelf dat Marantz het wel altijd netjes op lost.