Dag allemaal , ik heb voor de kleinzoon (als cadeaux) een gewone Dennon DRA 1000 Tuner-Versterker +een CD speler Dennon DCD 1015 gekocht en die spelen goed hoor . Bij de verkoper was de radio FM antenne gewoon een witte stekker (female) met een koperen draadje van 1,5 meter lang die er gewoon aan ging (zie foto) en alles speelde goed hoor , zonder storingen . Die stekker kreeg ik niet mee , die witte stekker was gewoon te krijgen in de Hubo of Gamma , en die hadden ze dus niet hier in Zelzate . Dus ik naar een audio winkel hier in de buurt , en die had hij ook niet . Hij smeerde me een Nedis FM Dipole antenna aan , die zeker moest werken zei hij (zie foto) . Thuis deze aangekoppeld , en dan maar de juiste positie zoeken ( vinden) van die kabels (hangend tegen de muur , of gewoon op de grond ) . Het hielp bij 1 post (zender) maar iedere keer als ik van zender wisselde weg muziek .
Nu heb ik zo 2 witte stekkers ( female en male) besteld bij
allekabels.nl , en ga ik er een koperen draadje aanleggen , dat zou toch moeten werken toch , of ben ik verkeerd
?want als ik in dat kleine gaatje van de radio FM antenne een koperen draadje steek speelt alles perfect .
Misschien een wat moeilijke uitleg , maar wat is de juiste oplossing , kunnen jullie mij helpen?
. Het cadeau moet ik geven op Zondag 14 november .
Hartelijk dank ,Freddy