Mijn microfoon is ACM1HB. Een vriend van me heeft een Denon 2600 en ook ACM1HB, maar die is zilver.
Kan dat kwaad of is die niet hetzelfde als de zwarte?
Ik wil de meting opnieuw uitvoeren na een factory reset. Problemen ontstaan al in het begin, de sub REL R505, moet al op 3/4 staan en dan pas registreert de microfoon 75 db. Daarna geeft die per speaker 2 series met piepen. De eerste piepen zijn qua volume niet zo heel hoog, de tweede is een stuk luider. Dit gebeurt voor 2x fronts, 1x center en 2x surround. Maar dan de sub, die heeft een serie van 3 volumes, waarbij de laatste zeer luid is en trillen de ramen er bijna uit. Vervolgens wordt er een melding getoond: omgevingsgeluid is te hoog of volume te laag.
Alles in de kamer is uit, maar er rijden wel auto's voorbij. Dit hoor je een beetje en was in de eerdere meting 2 maanden terug geen probleem. Daarom denk ik dat er iets mis is met de microfoon. Dat hoop ik tenminste, want als het aan de receiver ligt heb ik werkelijk totaal geen idee wat dan zou kunnen zijn. Ik heb meerdere tests uitgevoerd en nog net geen ruzie met de buren. Please help...