Hallo mede-Marantzliefhebbers,
Ik ben bezig met het reviseren van een Marantz 2265 en loop tegen het volgende probleem aan. Het draaien van de trimpot 'r806' op het voedingscircuit p800 resulteert niet in een verandering van het voltage tussen pin 'j804' en 'j805'. Deze spanning is constant rond de 40 volt waar deze eigenlijk 35 volt zou moeten zijn volgens de service manual. De versterker heb ik net volledig gerecapped, het probleem was daarvoor ook al aanwezig. De versterker werkt verder wel, maar ben er niet gerust op dat deze spanning zo hoog is. De trimpot heb ik los gekoppeld om door te meten en deze lijkt nog goed te functioneren. De volgende stap die ik wil nemen is het vervangen van de transistoren aanwezig in dit circuit, deze zijn nu nog origineel.
Dan komen we nu bij de kern van mijn probleem, ik ben namelijk niet helemaal thuis in alle type transistoren en waar je op moet letten bij het kiezen van vervanging. Op Euromaxx alleen al, zie ik ontzettend veel verschillende transistoren te koop staan en ik weet niet zo goed welke ik het beste kan hebben. Is er misschien iemand die mij een aanbeveling kan doen qua transistoren voor een 2265? De te vervangen transistoren heb ik even op een rijtje gezet;
H801 = 2SD330 (TO-220, NPN)
H802 = 2SD331 (TO-92, NPN)
H803,H805 = 2SC925 (TO-92, NPN)
H804 = 2SD331 (TO-220, NPN)
H806,H807 = 2SC1318 (TO-92, NPN)
Onderdeel nummer = transistor type aanduiding(formaat transistor)
Ik kijkt uit naar jullie reactie en alvast bedankt!
Hans