PAUL:
toch nog even een heel late reactie mbt IMF speakers en 'ervaring'
Luister dit jaar pcs 40(!) jaar naar mijn TTLS-80II e natuurlijk naar volle tevredenheid.
Eerst op een Luxman L55A (bleek toch te 'krap', na de komst vd CD in 1983-1985: 2x eindtrap eruit(?).
Hierna in 1991 (alweer) een Marantz pm-94 gekocht en de TLS-80II draaien hierop alweer 30 jaar naar zeer VOLLE tevredenheid! (echter in 2017 een -kleiner- huisje in Frl. gekocht alwaar ze (begin dit jaar naar toe zijn gegaan) en eigenlijk "mucht to much" (met gewoon dus minder luid draaien!) echt geweld: riet komt bij hard spelen (volume vd PM-94 op '12uur') 'gewoon' uit het dak!
Heb ook nog een partje IMF Super Compact II: schitterende kleintjes!! Ook nog een paartje IMF CM-3 (op/aan een Sansui AU-719) : eveneens schitterend! Ook de IMF ALS-30 gehad: kon mij niet bekoren mbt het 'laag' (welk laag?) De enige nog nooit beluisterde IMF: ALS-40! Wel beide TLS-50 uitvoeringen en de
-1 & HB10! (Hans Baan: was een gigant die man!!)
Heb nog een paartje Wharfedale 3XP: mooier/voller (op een Marantz Model 2238 Receiver)
In 2018 een paartje Hepta CR-Lux gekocht; aangesloten op een set Kenwood Basic M-1 & C-1 : ook geweldig!
(nu trouwens op/aan een Marantz PM-80: ook mooi!)
Kortom: ben IMF (eigenlijk TL) "verslaafd" ! (zie eveneens 'mijn' clubje op "FB").
Dank voor Uw aandacht en allen succes met de hobby! (zo mooi IMF's!)