Marantz PM6010OSE reparatie/revisie

Gestart door HAL9000, februari 07, 2020, 20:07:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb weer eens een marantz PM6010OSE op de tafel gehad. Niet de meeste krachtige versterker van de serie maar, wel één van de beste klinkende van de serie. Deze versterkers klinken altijd erg vol en gedetailleerd. Het zijn simpele modellen zonder toon regeling. Echter mag dat de luister pret niet minder maken.
Dit exemplaar deed moeilijk, wilde op gegeven moment niet meer uit de beveiliging komen. Reden was slechte tin bindingen. Sommige onderdelen worden nogal warm, en die zitten nu los.

Ik heb alle elko's bij de voeding en eindversterker vervangen en alles daar door gesoldeerd.


Alles oud en origineel. De 56v12000uF grote buffers stonden bol. Deze staan altijd bol trouwens.


Close-up van het desbetreffende print.


Veel tin bindingen staan los. inclusief de bias torren. Die zaten echt los in het tin.


Ik heb alle elko's vervangen,  je merkte op dat alle ''audio grade'' elko's in veel slechtere staat waren dan de standaard elko's. De buffers zijn ook ''audio grade'' ELNA's .  Die stonden ook bol.  :no:


Alles door gesoldeerd!.


Alles klaar, Ik heb de buffers vervangen met Cornell dubelier elko's. 63V ipv 56v, met dezelfde diameter!.


Klaar en wel!  Ik moet zeggen dat deze kleine versterker erg goed klinken! Goed vol, en met een heel goed gedetailleerde muziek weergaven.  Erg goede versterkers! uiteindelijk.  :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

RHK

Mooi stukje werk en leuke versterker Jon.  Ziverkleurig heeft ook altijd mn voorkeur, vind ik gewoon mooier.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

HAL9000

Citaat van: RHK op februari 07, 2020, 20:47:25
Mooi stukje werk en leuke versterker Jon.  Ziverkleurig heeft ook altijd mn voorkeur, vind ik gewoon mooier.
Dankjewel, mijn Camera is shit. Deze versterker is goudkleurig.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Izz84

Das de mijne :-) Bedankt Jon voor de snelle reparatie en prettige communicatie!  notworthy Leuk om de foto's te zien van wat je allemaal gedaan hebt en ik ben zeer benieuwd hoe het klinkt als ie terug is!  pompom