Beste marantz fanaten,
Al vele vele maanden probeer ik de ideale woonkamer compositie samen te stellen. Tijd om wat advies te vragen aan een kennersforum dus.
De keuze tussen vloerstaanders gaat tussen Q acoustics 3050, Dali Oberon 5 en Dynaudio Emit M30. Ik vermeld het hier maar eens terloops, voor mochten daar ook sterke meningen over bestaan
. Ik wil graag een A/B optie zodat ik mijn huidige monitor audio Bronze 2 in de keuken kan gebruiken.
Maar het gaat dus vooral over de keuze versterker. Uiteindelijk ben ik overstag gegaan voor het streamen en wil ik naast mijn platenspeler ook de mogelijkheid hebben muziek te streamen vanop mijn telefoon.
Nu vraag ik me af wat beter is: de PM6006, die ik al een tijdje op het oog hebben en daar eventueel een chromecast audio of raspberry pi mee verbinden (enig verschil in kwaliteit tussen die twee?) of de Marantz NR1200. Instinctief denk ik wel dat een ethernet verbinding te verkiezen is over wifi. Maar wat met het verschil in kwaliteit tussen de PM6006 en NR1200?
Niet onbelangrijk: tv kijken doe ik via een projector en het geluid gaat natuurlijk ook via deze luidsprekers. Het idee was om in een nvidia shield te investeren zodat ik mijn laptop niet langer hiervoor moet gebruiken. Zou de Shield een negatieve invloed hebben op de geluidskwaliteit? Zijn er betere manieren om dit aan te pakken?