> iTV geeft geen geluid over de Marantz. Aangesloten op TV, tv luidsprekers geluid.
> Marantz op standby, hdmi > doorlink, tv luidspekers geluid. Dusss.. Op de HDMI staat geluid?
> Marantz: "Input: Unknown".
Dus:
iTV -> HDMI -> 6013 aan -> HDMI -> TV --- werkt niet
iTV -> HDMI -> 6013 uit -> HDMI -> TV --- werkt
iTV -> HDMI -> TV --- werkt
Probleem isoleren: de 6013 heeft een probleem met het signaal, het zijn waarschijnlijk niet je kabels.
> - TV geeft elke keer duidelijk aan dat hij naar het audiosysteem schakelt. Ook, met de juiste
> instellingen, op de TV. Met ARC ingeschakeld op de Marantz stuurt hij door, ARC uitgeschakeld
> weigert hij door te sturen, staat er duidelijk. Met Optisch gebeurt er weinig. Ook een ander
> kanaal geprobeerd om de hdmi echt uit te schakelen, (bijv bluray op optisch ingesteld).
> De CEC functies werken allemaal, Marantz schakelt automatisch aan, naar TV geluid en terug
> naar iTV.
Je wilt het natuurlijk niet horen, maar schakel CEC en ARC eens volledig uit en probeer het nog eens? Minder luxe, maar het lost soms een bak problemen op.
> Morgen ga ik nog testen met een oudere stereo of beide apparaten wel met de Optische kabel
> geluid produceren. Nu is optisch natuurlijk nooit een eindpunt, gezien daar de meerkanaalsfuncties
> niet mee worden ondersteund.
Da's niet helemaal waar, tenzij je iets anders dan audio bedoelt
ARC ondersteunt 5.1 in principe niet (maar er zijn apparaten die het wel ondersteunen), eARC zou het moeten ondersteunen (maar niet alle implementaties werken). Optisch KAN 5.1 compressed transporteren, mits je TV het toestaat (soms wel, soms niet, vrijwel nooit als het een externe bron betreft).
Ik heb het zelf dus zo, met een andere Philips TV, de 65OLED837:
TV -> optisch -> SR7011 --- onder oude firmware 2.0 met android apps en 5.1 met ziggo TV... nieuwere firmware zou nu overal 5.1 moeten zijn maar meestal gebruik ik de Shield
TV -> HDMI ARC -> SR7011 --- wel 2.0 geluid, maar allerlei andere rare fratsen, mogelijk CEC gerelateerd, dus geen ARC /CEC voor mij, en de 7011 en mijn TV ondersteunen geen 5.1 over ARC, en al helemaal geen eARC, so I won't bother
Shield -> HDMI -> SR7011 -> HDMI -> TV --- 2.0, 5.1, 5.1.4, alles werkt
Ander apparaat -> HDMI -> TV -> HDMI -> SR7011 --- 2.0 (externe bronnen worden altijd terug gezet naar 2.0)
Ik heb de volgende suggesties:
1. Probeer alles eens zonder ARC / CEC
2. Disable / enable upconversion in je 6013.
3. Ik ken de iTV box niet. Check eens of je daar een andere HDCP mode in kunt selecteren?
4. Ik begrijp dat je de iTV ook via optisch hebt verbonden, en dat dit niet werkte, klopt dat? (anders zou dat suggestie 4 zijn)
5. Heb je nog een andere bron dan de PC tot je beschikking? Een PS4 oid?
Wat achtergrond informatie, misschien komt het van pas:
https://ninelizardsblog.blogspot.com/2018/04/waarom-hdmi-nog-steeds-zuigt-dutch.html