Ik vond het wel een goed idee om wat van mijn audio geschiedenis te delen
https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,16617.0.html, dat heb ik gisteren hier ergens anders op het forum gedaan. Maar nu met verder klikken deze sectie gevonden.. En hier moet ik denk ik zijn.
Nu ik terug ben in NL na 3 jaar buitenland en ik toen ik vertrok alle apparatuur had weggedaan probeer ik nu met beperkt budget een leuk setje bij elkaar te sprokkelen.
Het is gelukt, maar ik ben niet zo tevreden. Wat heb ik nu staan en wat voor ervaring heb ik daarbij:
- Kef Q55.2 (zijn op zich geweldige speakers, ik had ze eerder gehad voor mijn vertrek ook en ze klonken toen de tijd met een Yamaha CA-810 zo vol, helder, crisp en vol..).
- Marantz PM-80.
- Technics CD SpelerSL-PS6120A.
Dit heb ik via Marktplaats bij elkaar gesprokkeld.. Ook in de afgelopen maanden wat andere spulletjes gehad, maar dat beviel niet en ging er dus weer uit. Marktplaats beschouw ik dan ook echt als een soort ruil platform. Wat op zichzelf super handig is.
Bij de diverse aankopen zelfs (en miskopen) soms mooie kabeltjes erbij gekregen, hoewel niet van de merken, maar al aardig dik.
Alleen: ik ben niet helemaal blij met het geluid.
De KEFs klinken een beetje dof..
De Q55.2 staat bekent om zijn lichte uitdroging en vervorming van de conus van bas/mid-hoog. Dat hadden mijn oude Q55.2's ook al. Ik had er toen mbt het geluid geen last van. Bij de verkoper thuis heb ik ze beluisterd op een vrij nieuw ogende DENON AV- versterker en het klonk daar gewoon veel en veel voller en helderder.
Nu denk ik dus, ondanks dat ik een kinderwens in vervulling heb laten gaan, dat de PM-80 het niet doet voor mij.
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en oplossingen?