Citaat van: Rob46 op november 30, 2018, 18:49:34
Ik weet dat HT apparatuur een tijd heel erg populair is geweest. Is dat nog steeds het geval? Er zijn wel steeds technische ontwikkelingen rondom HT die ik voorbij zie komen. Bijvoorbeeld speakers in het plafond. Wel gaaf om het bioscoopeffect te benaderen. Je moet er wel de ruimte voor hebben om maximale prestaties en effecten/beleving uit de HT set te kunnen behalen?
Technische ontwikkeling in HT gaat zeer snel, soms te snel en schiet het het doel voorbij, zoals het nu laat aanzien met IMAX DTS.
En met de huidige top receiver lijn zoals de X8500H en andere met monolithische Front opbouw, doet de receiver niet onder voor welke Stereo versterker dan ook.
En het voordeel om wel of geen ruimte correctie te gebruiken in Stereo gebruik.
Stereo setting geeft Audyssey, Direct setting doet het zonder Audyssey, het is maar net wat de gebruiker wil
Ruimte voor een HT set is niet meer een probleem met oa Kef T101 en Kef T301.
En andere merken hebben ook goede kwalteit kleine platte speakers.
Ik heb met deze speakers, op de Center (Magnat Quantum 1000) en Subs na, mijn gehele
9.2.4 setup (7.2 + Front Wide L/R) samen gesteld, en het is amper zichtbaar
Aan het plafond hangen kan simpel met Bison Polymax omdat de speakers rond de 1 KG per stuk wegen, dit is bij mij Top Middle.
Een deel zit achter het Oled scherm (Front Height en Center Height) en kaatst op de Bose manier via muur en plafond !
Heb voor de Kef serie "gewone" speakers in een 9.2.4 opstelling gehad, maar dat is zeer confronterend, de Kefs zijn uiterst WAF vriendelijk, ook niet onbelangrijk, en doet kwalitatief niet onder voor een full size speaker, mits de sub(s) van behoorlijke kwaliteit is !!
En een bioscoopeffect die ik zeker niet krijg in de bioscoop zelf, ik zat vaak op de verkeerde plek, het geknisper en geouwehoer (er zat altijd wel iemand in de buurt die een zakje met Smarties op zat te eten), en ik kan nu pauzeren wanneer ik wil