Citaat van: CBdicX op augustus 28, 2016, 12:18:20
Waarom de Onkyo 6170 ?
Citaat van: xander32 op augustus 28, 2016, 12:50:57
Welke spelers stonden nog meer op jouw shortlist, waarom zijn die afgevallen en deze overgebleven?
Wel een mooi ding betreft looks; geen overbodige knopjes, mooi strak.
De Elac Disovery, de Azur 851N, en de TEAC NT-503 stonden op mijn lijst....en heb ook nog serieus gedacht aan de NA11. In principe hebben allen voor en nadelen waarbij de NS-6170 eigenlijk op papier alles heeft wat ik zoek:
1: een display (aangezien ik de mogelijkheid wil hebben om vlug op een usb-stick te kunnen bladeren zonder tablet)
2: een dubbele AK4490 dac welke mijn belangstelling sowieso al had (zit ook in de NT-503)
3: een mooie opbouw
4: separate dubbele voeding
5: mogelijkheid tot meerdere streamproviders
6: front usb
Met de Elac was ik er sowieso nog niet uit of Roon overbodig (voor mij) is terwijl de licentie in de prijs is verwerkt, de Azur 851 is beperkt qua streamproviders en heb ik "iets van niets" met het merk Cambridge, geen idee waarom
.
De Teac ook weer geen display (voor bladeren) en ook beperkt in streamproviders. De NA11 prijzig (na recente aankoop SCM40
)....en beperkt weer in streamproviders.
Het belangrijkste is toch dat de Onkyo qua sound gaat matchen met mijn set en smaak, dat is afwachten en sluit ik vooralsnog niets uit van mijn lijstje. Ook niet voor een losse dac, maar ik ga de Onkyo wel als eerste thuis testen.