Kenners,
In 2012 heb ik een versterker van Marantz (SR6006) gekocht. Ik ben nog steeds erg blij met de keuze die ik destijds gemaakt heb maar helaas doet er zich sinds een week of twee een probleem voor.
Het probleem is als volgt. Op het moment dat ik de versterker aan zet, hoor je na ongeveer 5 seconden een tik uit het apparaat komen. Dit hoort zo want dit is al sinds de aanschaf zo. Kort na het moment dat de je de tik hoort komt er geluid uit de speakers. Zolang de versterker aan blijft staan is er geen tik meer hoorbaar en komt er geluid uit de speakers, of ik nou 5.1 input heb of ben geschakeld naar stereo. Tot zo ver niets aan de hand.
Sinds de laatste twee weken komt de tik, als het apparaat aan staat, meerdere keren per avond uit het apparaat, zonder dat ik het apparaat had uit- en aangezet of instellingen had gewijzigd. Het vervelendst van alles is, is dat als ik het inputsignaal verander van 5.1 naar stereo (bv. schakelen van een 5.1 tv-uitzending naar een 2.0-uitzending), er geen geluid meer uit de speakers komt bij de 2.0-uitzending. Ik hoor dan alleen wat geluid uit de basspeaker. Via de Marantz-app op mijn telefoon kan ik zien dat de versterker in zo'n geval wel schakelt van surround naar stereo maar ergens bij de output gaat het dus kennelijk fout. Als ik vervolgens weer terugschakel naar een 5.1-uitzending komt er wel weer surroundsound uit de speakers. Of de tikken uit het apparaat en het outputprobleem met elkaar in relaties staan weet ik niet maar het lijkt er wel op.
Ik heb de fabrieksinstellingen gisteren teruggezet maar de problemen deden zich vandaag weer voor.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Alvast bedankt!