Citaat van: Stadium III op januari 21, 2018, 07:22:14
Bron?
AVS forum USA, en de info die daar vandaan komt klopt voor 99.9%
In het schema hier onder is ook te zien dat als Auro SB gaat gebruiken, 13.1 de enige optie is, of de 2e 11.1
Maar die 2e 11.1 gebruikt D&M niet omdat daar TS (Voice of God) niet actief is, D&M gebruikt nu 10.1
Maar ja, Auro 13.1 komt nog nergens op voor (Auro sowieso niet al te vaak), dus de mogelijkheid om op Auro 9 en 11.1 content de SB via upmix te gebruiken had zeer prettig geweest voor veel 7.1 gebruikers.
En dan dat gel#l dat je na aanschaf van een <4000 euro receiver weer 5-6 maanden moet wachten op iets wat je misschien nu al gebruikt, is een behoorlijke misstap.
Wel weer prettig dat ze die stramme Belgen zo ver hebben gekregen dat Dolby Enabled speakers (de plafond kaatsers) met Auro gebruikt kunnen worden
Vraag mij ook af of D&M nu met 13 kanalen SUB2 heeft laten vallen voor het gebruik van TS, want dat is voor het grootste deel van de 2 subwoofer gebruikers, geen optie.
Enige optie die ik zie om toch alle beschikbare kanalen en speakers te gebruiken is alles van Bitstream af en LPCM uit sturen en dan Auro-Matic gebruiken, dan kan het opeens wel.
Maar goed, mij zijn ze kwijt voor deze upgrade........