Ik heb wéér een marantz 4400 op de tafel gehad, deze had overigens een vergelijkbaar probleem. De scope gaf geen stip maar een streep bij geen signaal. Als snel zag ik dat er ooit een elko was ontploft in de voeding. Je kan dat zien aan de bruine pluizen die je overal aantref. Waar je het vaak ook aan kan zijn de goedkope troep elko's die in de plaats komen.
Weer een volle bak en een hoop werk voor de boeg.
Ja hier zag ik al gelijk dat er iets aan de hand is/is geweest. rare lange zwarte elko,en onderin een axiale philips uit 1975 die rechtop staat.
Alles aangepakt, nieuwe frisse 105 graden elko's, nieuwe weerstanden en de verbrande weerstanden vervangen.
Eind versterkers oud, wel helemaal werkend.
Alle elko's vervangen en een paar andere componenten.
Onderkant oud, maar wel helemaal werkend, dus dat is goed.
Bridge circuit.
phono stage
De voorversterker met buffer versterkers.
Fm front-end.
Nieuwe elko's, de discriminator spoel links.
Tone regeling versterker, helaas geen foto van de revisie. Die is corrupt.
Gereviseerd en wel, ook de klein signaal torren. Allemaal van Hitachi, die moeten er gewoon uit. Je hoorde ook als de versterker koud was een soort van starters geritsel. Dat is een goede indicatie dat er ergens een tor lekt/kapot gaat.
AM ontvanger.
FM multiplex.
Alles oude meuk
Heb de 55V 20.000uF ook vervangen.
Ik vind het persoonlijk de mooiste receiver, ik heb zelf een 4400 met blauwe scope.
Overigens staat er een te koop die ik inderdaad heb gereviseerd. Dit exemplaar is een iets moderne met ook een blauwe scope en woodcase zelfs. Dus als er geïnteresseerde zijn geef maar een gil.