Een volwaardige mediacenter oplossing, zoals de Escient maar dan ook met video mogelijkheden zal duur uitkomen. Zeker als je dan nog eens een RAID oplossing wenst voor minder dan 1000€.
Ik denk dat de Freecom Network Mediaplayer (gisteren sprak ik van de oplossing van Lacie, was verkeerd bedoele Freecom) een goeie oplossing is, echter de interface staat nog niet op punt. Je hebt dus wel een interface op de TV via component, maar de interface gelijkt op een windows verkenner, en gelijkt aan geeen kanten op de windows media center. Echter men zou bezig zijn met een firmware upgrade die dit aanpast.
Er is el geen Raid oplossing, maar je zou kunnen een extra HD in de PC steken, waar je een copy van je gegevens bewaard. Je zou ook voor 2 HD kunnen gaan in de PC en een RAID opzetten op de PC, zo doe ik het nu thuis.
Dan kom je zeker nog uit op minder dan 1000€.
Ik gebruik momenteel een RAID op mijn PC, en synchroniseer de bestanden die ik wil naar mijn Apple TV. Echter de HD van de appleTV is vrij klein, en kan geen VOB files weergeven. De Apple TV is wel een heel mooi en heel goed voor MP3's. Ook de interface is top. Wordt wel zeer warm.
De Freecom kan zelfs ISO's van DVD afspelen en ook HD is geen probleem.
Ik moet vanavond nog eens in mijn PC Magazine van vorige maand kijken, daar staat een gelijk aardige oplossing, maar de interface is wel gelijk die van Windows Media Center.