mijn cd 1020 ziet niks

Gestart door Roelof143, januari 03, 2017, 20:22:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roelof143

Hoi allen, mijn cd speler (slim line serie cd 1020 herkent plotseling geen cd's meer. Is dit nog te repareren (tegen niet zo hoge kosten) of moet ik het ding maar als verloren voor de mensheid beschouwen? En de volgende vraag is dan natuurlijk wie zo'n reparatie kan uitvoeren?

Cornelis1921

Mijn beste, probeer eerst eens de lens met een schoon en droog wattestaafje te reinigen, voordat je aan reparatie of aan vervanging gaat denken. Succes. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Roelof143

dank voor jouw tip; heb het geprobeerd, maar resultaat is nul.

NB

Citaat van: Roelof143 op januari 04, 2017, 22:15:23
dank voor jouw tip; heb het geprobeerd, maar resultaat is nul.
Dan heb je kans dat je laser overleden is.
Kan vervangen worden, als je aan je speler bent gehecht.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

HAL9000

ja laser is dood,  als we het type nr  kunnen achterhalen zou het wel eens goedkoop op  ebay kunnen staan.

maar deze  cd1020 dingen zijn niet erg high-end.  De receivers en cassettedecks trouwens ook niet.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

brinka123

Hoi

Ik heb een paar maanden geleden de laser module (cdm12.1)van een cd1020 vervangen. Kan wel wat detail fotos posten.
Moest een eind schakelaar aanpassen.
Had ook problemen met het clampen van de cd. Bleek het zwarte kroontje niet goed vast gelijmd te zitten.
Best leuk spul qua uiterlijk en de moete waard om te repareren.
Kosten zijn ook niet hoog.
PM80 MKII, CD63SE, VIFA Format (zelfbouw), CD1020, SR1020, Needle (zelfbouw)

Maus

En een CDM12.1 kun je overal kopen voor een paar tientjes, zie ik.
Bijvoorbeeld bij m'n grote vriend uit Andijk
http://www.electro-andijk.nl/index.php/philips-cd910-cd-laser-unit-cd-12-1-detail

JP48

Ik heb nog dezelfde speler en er al eens een nieuwe laser ingezet, dus niet de complete unit. Die kwam via ebay uit het verre oosten. Hij zat in een Philips doosje al zegt dat misschien ook niet alles.
Als je het type nummer van de laser of de cd speler googled zijn er wel een paar sites die laten zien hoe je de zaak kunt vervangen, hier is een grondige handleiding:

http://www.iangclark.net/projects/CD63/CD63.html

Volgens mij hetzelfde mechanisme. Of anders even wachten op MP staan vaak complete spelers voor niet al te veel.

In mijn geval sloeg de speler af en toe over, maar na een nieuwe laser was het wel beter maar nog niet de oplossing. Wie heeft nog tips?

Succes,
Chris