SR7009 + Ziggo Horizonbox

Gestart door arjan1312, januari 11, 2017, 16:51:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjan1312

Namens mijn vader vraag ik het volgende:

Hij heeft recent een Horizon-box gekregen en wil deze in combinatie met de SR7009 als volgt gaan gebruiken. Box aansluiten op SR waarbij de box de radiozenders door geeft. De box fungeert dan als tuner. Het is de bedoeling dat de tv uitblijft tijdens deze actie. TV is rechtstreeks aangesloten op de box middels HDMI.

Kan je voor verbinding tussen box en SR een S/P-dif kabel gebruiken?  Of is er een andere mogelijkheid of zelfs een "must" om dit voor elkaar te krijgen? Mijn vader had zelf naar Ziggo gebeld, maar daar krijg je dan een belscript persoon aan de lijn die van techniek niets weet.

Ik vraag dit op voorhand omdat ik binnenkort bij mijn vader wil langs gaan om dit te fixen. Alles staat in een loodzware kast waar weinig zicht is om alles op mijn gemak te bekijken en te testen. Moet er ook gekeken worden naar bepaalde instellingen of is het "plug and play?".

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Arjan

De SR staat en wordt ook niet aangesloten op internet dan wel wifi.
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

DansaN

Je kan natuurlijk ook de box via HDMI aansluiten op de SR en vervolgens HDMI van SR naar de TV.
Wel even de CEC uitzetten, anders gaat de TV automatisch aan wanneer er een HDMI signaal is.

Wanneer je de box als radio gebruikt, laat je de TV uit en wanneer je TV wil kijken zet je de TV aan.
De SR staat dan zowel bij TV kijken als bij radio luisteren op dezelfde bron.