Ruis MA500 mono blokken

Gestart door caput, november 18, 2016, 20:51:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

caput

Hoi Allemaal,

Tegenwoordig hoor ik een ruis uit mijn speakers. Ik denk dat dit door mijn monoblkken wordt veroorzaakt. Wie weet hier meer over?
Bedankt.

Frits Denon

Uit beide? Dat zou wel toevallig zijn.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

caput

ik zal wat toelichten.. uit de rechterspeaker een lichte ruis en de linker een sterkere ruis. Ik gebruik nu 2blokken in bi amp per front speaker. Weet u meer?

Frits Denon

Kan ook uit de voorversterker komen.

Zou eerst de speakers eens wisselen om uit te sluiten of het daar vandaan komt.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

SB_Marantz

Is het een intermitterende ruis dus flakkerend of is deze continu?
Wat is de gevoeligheid van je speakers en hoor je de ruis op bv 1 Meter afstand ook?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

caput

Hoi, deze ruis is continue aanwezig.. van een meter afstand hoor je ook een ruis...bedankt alvast.

HAL9000

Ik vrees dat die ma500's  een service beurt nodig hebben. Deze zeer krachtige en meestal heel betrouwbare  mono blokken zijn alweer 25J +  en ervaring leert dat  veel  tin bindingen slecht worden bij die ma500's
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Bij slechte soldeer verbindingen krijg je uitval.

Ruis kan slechte transistor zijn ergens.

caput

Beste Allen,

Zojuist een upgrade gedaan...ben de trotse eigenaar van een av7702 mkII geworden. Aangesloten en de ruis uit de speakers is weg...maar ik hoor wel een "zoem" geluid uit de monoblokken als ik de versterker en overige aparatuur uit heb gezet.

@HAL9000 ; is dit een "teken"dat het blok een beurtje nodig heeft?

Bedankt, Erik

SB_Marantz

Een zoem geluid zou uit de trafo kunnen komen maar zodra je de versterkers uit zet en het fenomeen dan optreedt is wat vreemd.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: caput op december 04, 2016, 15:44:09
Beste Allen,

Zojuist een upgrade gedaan...ben de trotse eigenaar van een av7702 mkII geworden. Aangesloten en de ruis uit de speakers is weg...maar ik hoor wel een "zoem" geluid uit de monoblokken als ik de versterker en overige aparatuur uit heb gezet.

@HAL9000 ; is dit een "teken"dat het blok een beurtje nodig heeft?

Bedankt, Erik


Erik,

Dat is inderdaad niet goed.   Alle ma500's 700's en 800's hebben nu service nodig. Brommen is niet goed. 

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!