SR7002 afstellen met Audyssey en HDMI probleem

Gestart door whalertje40, december 17, 2016, 17:09:15

Vorige topic - Volgende topic

whalertje40

Ik ben nieuw op het forum, ik wist niet dat het bestond anders had ik al lang lid geworden. Maar ik heb recent een SR7002 gekocht (mijn 14 jaar oude SR7200 heeft het begeven). De SR7002 is werkelijk in nieuwstaat, de vorige eigenaar heeft deze alleen gebruikt om af en toe filmpje af te spelen.

Ik heb getracht om de set af te stellen met de Audyssey, echter krijg ik elke keer een foutmelding. Ik heb 2 Dali Fazon LCR (front), 2 Dali Fazon Sat (back) en de Dali E9F (sub). Centerspeaker nog niet aanwezig. Wat doe ik niet goed?

Tevens een probleem met de HDMI, na 5 minuten val het geluid van mijn HTPC weg. De SR7002 opnieuw opstarten en dan doet deze het weer. Is dit misschien een software probleem, heb ik ook met mijn SR7200 gehad.Tevens is het beeld erg korrelig met de DV6400 aangesloten via de comp ingang, was bij de SR7200 niet. Ligt dit ook aan de HDMI?

Stadium III

Welke fout melding krijg je met afstellen ?
Dat hdmi weg valt ,gebeurt dat ook al de pc rechtstreeks op de TV zit ?
Korrelig beeld lijken me instellingen ,maar naar aanleiding wegvallen hdmi zou het in de receiver kunnen zitten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

whalertje40

Citaat van: Stadium III op december 18, 2016, 09:24:04
Welke fout melding krijg je met afstellen ?
Dat hdmi weg valt ,gebeurt dat ook al de pc rechtstreeks op de TV zit ?
Korrelig beeld lijken me instellingen ,maar naar aanleiding wegvallen hdmi zou het in de receiver kunnen zitten
Ik krijg de foutmelding, testfailure, na nog wat doorgelezen te hebben moet ik de backsurround instellen op none en niet als op standaard 2. Dit moet ik nog uitproberen.

Ik heb wat meer HDMI problemen. Zo is het signaal van mijn HTPC goed na een aantal keer een zwart beeld / normaal beeld te geven. En zo start ik deze de volgende dag op en dan doet die weer hetzelfde, het lijkt wel een soort synchronisatie of iets dergelijks. Het geluid is nu dik in orde via de HDMI.

Ook zo het beeld van de DVD speler, deze is nu ook redelijk.

Het is wel jammer want het geluid is echt goed.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4