probleem met Marantz SR1040

Gestart door Chris5618, december 07, 2016, 14:15:57

Vorige topic - Volgende topic

Chris5618

Ik heb 2 jaar geleden een 2e hands Marantz SR1040 ontvanger/versterker gekocht, die het tot nu toe uitstekend heeft gedaan; ik heb er al die tijd een CD-s[eler op aangesloten en soms gebruikte ik een (analoge) Fm-antenne.

Onlangs heb ik de versterker aangesloten op het signaal van Telfort-glasvezel (via tussenkastje van Telfort) en de ontvangst/weergave was prima (aansluiting werkt zowel op de ingang Tape als DCC <-- welke moet het eigenlijk zijn?).
Echter, nadat ik de boel had uitgezet en een boodschap was gaan doen, bleek bij thuiskomst dat de versterker het niet meer deed: noch de CD-speler noch het digitale radiosignaal. Bij volledig opendraaien van de volumeknop produceert de versterker geen brom op de boxen.

Ik heb de versterker aan de bovenkant opengemaakt en zie of ruik er niets aan. ik heb twee zekeringen gecontroleerd en die zijn goed. Het display geeft ook alle betreffende indicaties van geluidsbronnen aan.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik zou kunnen doen?

Ik las op een ander forum (in nogal slecht Engels) dat er nog iets zou moeten zijn met een "equalizer input/output" ?

Alvast bedankt voor hopelijke reacties