Marantz NR 1402 valt uit als ik te hard muziek draai

Gestart door Arno1987, november 11, 2016, 14:13:20

Vorige topic - Volgende topic

Arno1987

Hallo,

Heb een vraag, ik heb een versterker van marantz en die valt uit als ik te hard muziek draait, je raad het al ik schrok me dood.

Het zit zo ik heb vorig jaar een blue ray speler van marantz waar ik nog al wat problemen mee heb (UD5007). Hij is naar de maker geweest en heb probleem was niet opgelost + toen ik er een cd in had en die een beetje hard aan had viel de reciever in eens uit en rook ik een elektrische geur (omschrijf het maar even zo) ik schok me uiteraard dood en heb direct weer de winkel gebeld waar ik mijn blue ray speler heb gekocht en die is nu weer naar de maker.

Dit probleem had ik nog niet voor dat ik mijn blue ray speler had, ik had hem wel eens waar hard staan maar niet te hard. Want ik heb hem in het verleden nog wel eens harden gehad.

Ik ging vandaag eens proberen wat er gebeurd als ik mijn laptop aansluit en daar muziek vanaf draai. En je raad het al nu valt die met mijn laptop ook uit terwijl die dat eerder nooit deed.

Wat is er nu aan de hand vraag ik mij af. Heeft de blue ray speler nu mijn reciever gesloopt of is die gewoon toevallig nu net kappot gegaan die reciever is een jaar of 5 oud, zou zeggen dat kwaliteit van marantz wel langer mee gaat toch en opgeblazen lijkt mij echt heel onwaarschijnlijk helemaal omdat beide producten van marantz zijn en dan zou je denken dat dat op elkaar afgesteld is toch??

Hoop dat iemand mij iets kan vertellen

Alvast  bedankt

Maurice

Ik vermoed dat de receiver in een beveiliging schiet? Kan zijn dat deze thermisch uitvalt door te weinig koeling, of dat deze moeite heeft met de impedantie en rendement van de speakers.
Plaats eens een foto van je opstelling. En welke speakers heb je? En welk standje is hard?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Wat voor speakers heb je eraan denk dat je receiver het niet aan kan als je wat harder draait en wat is hard bij jouw ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

thanatos

Als je dit probleem niet had. En bij het defect raken van de Blue-ray speler de receiver ook in protect ging zou er misschien wel ergens wat meer mis kunnen zijn.

Eerste gedachte is bij te hard spelen dat de belasting te groot is voor je receiver.