brom rechterkanaal pm7000

Gestart door Michiel, november 03, 2007, 13:19:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michiel

Hallo,

Als nieuweling op dit forum heb ik een paar vraagjes over mij 5 jaar oude PM7000.

Het rechterkanaal begint te brommen, zowel met speaker 1 als speaker 2. Het klinkt als een brom van een aardlus die je bij een slecht aangesloten / niet geaarde draaitafel wel kan hebben. Kan ik hier zelf iets aan doen, of moet daar door een vakman naar gekeken worden.

Ook maakt de trafo behoorlijk wat mechanisch kabaal. Heeft het zin om die te laten vervangen? Kun je er ook een ringkerntrafo in zetten en zo ja welke? Heeft het plaatsen van een zwaardere trafo overigens zin om vervorming op de rand van zijn kunnen tegen te gaan, of moet je dan andere onderdelen vervangen?

Een heleboel vragen eigenlijk, dus ik hoor graag van jullie.

Groeten, Michiel
PM7001KI, SA7001, ST6000, DUAL 627Q, Tannoy R3

Stadium III

Mijn vader heeft dat ook gehad op zijn pm 7000 op het L kanaal

Toen hebben ze iets opnieuw gesoldeerd en toen was het ok

Hij had geen last van de trafo
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Nicowico

Het probleem is om uit te vogelen wat dat "iets" is dat gesoldeerd moet worden :-D, maar er zijn hier wel een paar techneuten die dat "iets" wel voor je willen zoeken en solderen.
Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

Jan

Je zou de soldeerverbindingen kunnen bekijken op slechte contacten en deze opnieuw solderen.

HAL9000

Solderen kunnen we allemaal wel toch..
Overigens is nu de vraag waar u woont.

Ik zit gevestigd in Rotterdam.

de rest is op dit forum alleen sb marantz en Kt88

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Michiel

Ik weel niet hoeveel contacten er in zo'n versterker zitten, maar het klinkt als een flinke klus. Ik woon overigens in Deventer en dan is Rotterdam niet echt in de buurt.

Als ik het nou zelf zou doen, ik kan wel solderen, waar moet ik dan beginnen? Ik heb het servive manual van de versterker.
PM7001KI, SA7001, ST6000, DUAL 627Q, Tannoy R3

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: Michiel op november 04, 2007, 10:24:48
Ik weel niet hoeveel contacten er in zo'n versterker zitten, maar het klinkt als een flinke klus. Ik woon overigens in Deventer en dan is Rotterdam niet echt in de buurt.

Als ik het nou zelf zou doen, ik kan wel solderen, waar moet ik dan beginnen? Ik heb het servive manual van de versterker.

Als je kunt solderen weet je ook waar je moet beginnen zou ik denken.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Citaat van: S.B.Marantz op november 04, 2007, 21:09:48
Als je kunt solderen weet je ook waar je moet beginnen zou ik denken.

Jah en als je een auto kan besturen dan weet je ook hoe je naar Milaan moet rijden  :-D clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mars

JONGENS

wees nou een beetje gentle joh, tegen nieuwe forum leden


grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HAL9000

Je hebt meestal een kenners oog nodig om het een en ander te zien dat niet 100% is.
Soms vind je wel eens hele overduidelijke stukken van vermoeidheid. maar meestal zit het hem in iets anders.
Ik zou nog steeds aanraden deze professioneel na te laten kijken.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Michiel

Je hebt gelijk. Ik breng hem weg. Dank je.
PM7001KI, SA7001, ST6000, DUAL 627Q, Tannoy R3

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!