Versterker

Gestart door Edantheunisse, september 04, 2016, 10:42:35

Vorige topic - Volgende topic

Edantheunisse

Ik heb een Marantz sr7009 met 7 luidsprekerboxen er op. Na ca. 20 minuten op standje 80 gaat de beveiliging aan want hij is te heet. Staat in een kast met de deur open geen achterwand en niets er op. Mijn vraag is: kan ik er een ventilator naast zetten en koeling forceren of wordt dan alleen de buitenkant gekoelt en brand hij alsnog door? Ik heb deze gekocht om af en toe lekker snoer hard muziek te ondergaan maar heb in het begin al wat technische storingen gehad en deze zijn toen wel netjes onder garantie opgelost maar het vertrouwen is wel een beetje geschaad. De versterker is ongeveer 6 maanden oud inmiddels.

Zep

Hoeveel open ruimte heb je boven de versterker?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Het ding is gemaakt om meerdere ls. aan te sturen, maar wanneer in een enigzins gesloten kast het ding met 7 ls. moet gaan zorgen om jou op standje snoeihard van muziek te voorzien, kan ik het mij voorstellen dat ie het warmpjes krijgt  :yes:.

Daarnaast denk ik dat een ht receiver probleemloos 7 ls. zal aansturen wanneer het een film of concertregistratie betreft in een meerkanaals mix; daarbij wordt niet continue voor iedere ls. volop vermogen gevraagd. Maar stel dat je een stereo track middels een setting over alle 7 ls. snoeihard laat spelen, daarop zal de gemiddelde ht receiver niet berekend zijn ...

Frits Denon

Welke speakers gebruik je? Als je speakers met een redelijk laag rendement gebruikt kan ik me er iets bij voorstellen. Op standje 80 heb ik de oren hier stijf achteruit staan.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

arjan1312

Toevallig zei mijn vader van de week het zelfde over zijn SR7009. En hij speelt niet eens luid( de beste man is 70) en heeft maar twee luidsprekers (PMC die niet al te veel vermogen vragen.
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

Stadium III

Wat heb je eraan hangen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maus

12cm PC fan op de bovenkant leggen en dan ben je van het probleem af.

DansaN