Goede versterker gezocht voor Mission 754 speakers

Gestart door ll0ll, juli 19, 2016, 08:15:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ll0ll

Ik heb een set Mission 754 speakers staan en gebruik daar nu een Marantz PM80 voor.
Ik wil de versterker upgraden, heb het idee dat het laag beter aangestuurd kan worden.
Ik heb alleen totaal geen verstand van versterkers, dus ik ben benieuwd hoe zwaar een versterker moet zijn om de Missions goed aan te sturen.

De specs van de Missions zijn als volgt:
Frequency response: +/- 1.5 dB
-6dB point: 32Hz
Sensitivity  SPL/m/2.83V: 90 dB
Max. SPL per pair: 112 dB
Cross-over frequency: 110Hz & 3kHz
Effective volume: 42Litres
Nominal impedance: 6 Ohms

Misschien een Marantz PM6006? Of een PM7005?

Wie kan me aangeven hoe zwaar de versterker moet zijn om die Missions goed aan te sturen? :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

RP

Ik denk dat je er niets mee gaat opschieten om te veranderen naar een van de versterkers die jij noemde.
De Pm 80 geeft echt wel meer punch en bas hoor , zelfs meer dan de pm 8003.
Ik weet niet hoe jouw pm80 er bij staat maar ik zou eens overwegen om deze versterker te laten recappen en dan zul je waarschijnlijk minder geld kwijt zijn en een beter geluid hebben dan overstappen.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

contour

Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

cantodea

Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

TurboMarco

Schuiven met de speakers ,vooral de 754f heeft al snel de neiging om een rommelend laag weer te geven .
Zo ver als mogelijk van wanden plaatsen is mijn advies .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

ll0ll

Thx voor alle adviezen! Ik ga recappen in overweging nemen en kijken of ik de plaatsing iets kan aanpassen.

Maar stel ik wil gewoon een nieuwe versterker, zou gezien de specs van de Missions een Marantz PM6006 of een PM7005 volstaan? Kunnen die de Missions goed aansturen?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Marantzer

Als je een andere versterker wil kopen (wat ook in mijn ogen niet verstandig is), zou je eerder moeten kijken naar een PM800x serie of een PM15Sx / PM14Sx variant om hetzelfde nivo te halen.

De versterkers die jij noemt zijn de instappertjes, de PM80 zat in die tijd in het hogere segment.
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Marantzer

PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

TurboMarco

Citaat van: ll0ll op juli 21, 2016, 10:25:31
Thx voor alle adviezen! Ik ga recappen in overweging nemen en kijken of ik de plaatsing iets kan aanpassen.

Maar stel ik wil gewoon een nieuwe versterker, zou gezien de specs van de Missions een Marantz PM6006 of een PM7005 volstaan? Kunnen die de Missions goed aansturen?
Die Mission 754 is echt niet zo moeilijk aan te sturen ,het probleem met deze luidsprekers is dat het een bandpass systeem is ,dat laag is verschrikkelijk moeilijk om op orde te krijgen wanneer deze speakers niet vrij genoeg staan .
Ik kan het weten ,ik heb deze luidsprekers een geruime tijd in mijn bezit gehad ,en ongeacht de versterker bleef het probleem zich voordoen .

Mijn keuze (waar ik nog steeds achter sta ) is dat ik andere speakers gekocht heb .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

erik62

Klopt als een bus wat geschreven wordt. De 80 was indertijd meer dan een instapper. Ik heb hem zelf ook gehad en vond hem altijd erg mooi klinken. De tip die gegeven wordt van revisie kan ik alleen maar toejuichen. Voor het bedrag dat dit kost kom je nog niets eens in de buurt van deze versterker.

Gr.
Erik

SB_Marantz

Citaat van: TurboMarco op juli 21, 2016, 22:55:26
Die Mission 754 is echt niet zo moeilijk aan te sturen ,het probleem met deze luidsprekers is dat het een bandpass systeem is ,dat laag is verschrikkelijk moeilijk om op orde te krijgen wanneer deze speakers niet vrij genoeg staan .
Ik kan het weten ,ik heb deze luidsprekers een geruime tijd in mijn bezit gehad ,en ongeacht de versterker bleef het probleem zich voordoen .

Mijn keuze (waar ik nog steeds achter sta ) is dat ik andere speakers gekocht heb .

:gp:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM