SA-14S1 SE als DAC

Gestart door erwinc, april 01, 2016, 14:12:46

Vorige topic - Volgende topic

erwinc

Heeft er iemand ervaring met de SA-14S1 SE gebruikt als DAC? Volgens de reviews zou de SA-14 ook een heel goede DAC zijn.

hchifi.nl

Prima als dac, maar verwacht geen ''wonderen''
Ik vind hem als dac niet veel beter als een HD-DAC1 eerlijk gezegd.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Sjettepet

Ik ben net overgestapt van een Arcam iRDAC naar de SA-14S1 SE en dat is in mijn oren wél een groot verschil. Nu spreken we ook wel over een prijsverschil van ruim een factor vijf, maar ik vind de SA-14S1 SE na een dag luisteren wel een heel aangename DAC.
Het is natuurlijk een kwestie van smaak, en van match met de rest van de set. Wat mij opvalt is rust, en een welhaast analoog 'gevoel'. Zeker bij DSD, en met filter 2.
Ik heb DAC's gehoord in dezelfde prijsklasse als de Marantz, die meer detail lieten horen, meer 'punch' hadden maar ik vind de SA-14S1 SE zeker een heel muzikale DAC.

Bach

Ben pas nieuw in dit Marantz forum  , en heb graag dringende respons op mijn aanvullende vragen . Heb net een Pm11s3 aangeschaft , en ben nu op zoek naar een netwerkstreamer dewelke met Qobuz of Tidal of ... wegkan .De Na11s1 vrees ik wat verouderd te zijn en kan ook blijkbaar enkel spotify aan  . Ik denk nu meer aan een combinatie met de Sa14s1 dewelke ook als DAC  werkt   ( is dit al een goede stap ) en als ik daaraan via optisch een Bluesound node 2 schakel ?  Is dit nog beter ?  ( of is die node via analoog op de Pm11 al perfect ? )

xander32

... probeer een 2e hands NA11 te scoren, dan heb je voor 'niet al te veel' een top dac in huis en sluit daarop een Bluesound of Node aan. Dat zou dan mijn voorkeur zijn. Indien het niet perse een Marantz dac hoeft te zijn, is de keuze voorts reuze;

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,13856.msg263797.html#msg263797

:yes:

Citaat van: Bach op juli 01, 2016, 21:52:39
Ben pas nieuw in dit Marantz forum  , en heb graag dringende respons op mijn aanvullende vragen . Heb net een Pm11s3 aangeschaft , en ben nu op zoek naar een netwerkstreamer dewelke met Qobuz of Tidal of ... wegkan .De Na11s1 vrees ik wat verouderd te zijn en kan ook blijkbaar enkel spotify aan  . Ik denk nu meer aan een combinatie met de Sa14s1 dewelke ook als DAC  werkt   ( is dit al een goede stap ) en als ik daaraan via optisch een Bluesound node 2 schakel ?  Is dit nog beter ?  ( of is die node via analoog op de Pm11 al perfect ? )

Bach

Tx voor de supersnelle reactie ! Zal het overwegen .  Tx ! Was nu de bedoeling om alleen een Bluesound node2 aan de 11s3 analoog te koppelen .  Blijkbaar Toch de moete om een na11 ertussen te steken (...)

xander32

Een Node direct op de PM11 kan altijd; je zou dat ook eerst kunnen uitproberen. Indien je dan tevreden bent, ben je goedkoop uit. Maar ik verwacht dat je dan veel laat liggen aan de bron-zijde ... Trial and error.

Citaat van: Bach op juli 01, 2016, 23:17:58
Tx voor de supersnelle reactie ! Zal het overwegen .  Tx ! Was nu de bedoeling om alleen een Bluesound node2 aan de 11s3 analoog te koppelen .  Blijkbaar Toch de moete om een na11 ertussen te steken (...)

xander32

... zelf was ik in de markt voor een Schiit Gungnir multibit, €1300, tot er geheel onverwachts een buitenkansje voorbij kwam in de vorm van een tweedehands NA11 voor een heel mooi prijsje. Die Schiit is echt heel veel dac voor het geld.