linker kanaal valt uit

Gestart door e.heijn, juni 27, 2016, 12:30:52

Vorige topic - Volgende topic

e.heijn

Dag leden,

Ik heb het volgende probleem met de PM-78.
De linker speaker valt steeds regelmatiger uit, door  de speaker knop snel in /uit te drukken lukt het om het geluid terug te krijgen. Ik den k dat het relais Takamisawa 24MBU de oorzaak is. Zijn deze relais nog te verkrijgen of zijn er vervangende modellen?
Is het een oplossing dit relais te vervangen? het relais klikt wel maar schkeld mogelijk niet.

Emile

e.heijn

Bedankt voor de tip heb ze besteld.

HAL9000

Denk ook aan tin bindingen!.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

e.heijn

Heb de relais binnen maar ze verschillen wel qua aantal aansluitingen-pinnen.
In plaats van zes pinnen zitten op de nieuwe relais acht stuks, dus aan de ene kant twee naast elkaar en aan andere kant zes i.p.v. vier !! Het zijn wel de door jou genoemde exemplaren.

SB_Marantz

Citaat van: e.heijn op juni 27, 2016, 12:30:52
Dag leden,

Ik heb het volgende probleem met de PM-78.
De linker speaker valt steeds regelmatiger uit, door  de speaker knop snel in /uit te drukken lukt het om het geluid terug te krijgen. Ik den k dat het relais Takamisawa 24MBU de oorzaak is. Zijn deze relais nog te verkrijgen of zijn er vervangende modellen?
Is het een oplossing dit relais te vervangen? het relais klikt wel maar schkeld mogelijk niet.

Emile

Wanneer het relais klikt schakelt het ding ook.....vaak een oxidatie probleem...het wegvallen van een kanaal maar niet altijd...hou daar rekening mee.
Meestal zijn deze ook te reinigen waardoor het probleem ook opgelost is maar een nieuwe is niet zo prijzig.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Ronald38

multimeter en ffkes meten als je hem beweegt. En wat ze al zeggen, spuitbusje pcb cleaner halen, met borstel alle troep eraf en de aansluitingen opnieuw flowen, weer even je flux eraf en een bescjermlaag erover. Met zo'n bus van 9 uur doe je een eeuwigheid, en kanaaluitval is altijd te reparen. Vaak verkopen mensen hem dan, nergens voor nodig.
gr rich