Audyssey Microfooon SR6005

Gestart door Willems, maart 20, 2014, 08:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willems

Ik heb net de inrichting van mijn huiskamer veranderd en daarbij ook de subwoofer verplaatst (SVS SB12), vandaar dat ik een nieuwe Audyssey meeting wilde opstarten. Maar nu krijg ik een melding: Caution no Microphone or Speaker.

Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat de kabel een kabelbreuk heeft. Nu heb ik dat wel even gerepareerd met het afknippen en weer aan elkaar solderen. Maar eigenlijk wil ik een nieuwe Microfoon, weet iemand wat deze kosten en waar ik deze kan kopen?


blusserke

Misschien even bellen en informeren bij het audio Marantz centrum in Elst :-D

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

QuattroNL

Heel soms zie je ze op MP voorbij komen.
Of zet daar een 'gezocht' advertentie. Ik vermoed dat er mensen met een Marantz SR zijn die niet weten wat ze met zo'n mic moeten doen en 'm in een la hebben gemikt. Als jij dan 5 euro biedt...
Proberen kan altijd  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Willems

Citaat van: QuattroNL op maart 20, 2014, 19:44:30
Heel soms zie je ze op MP voorbij komen.
Of zet daar een 'gezocht' advertentie. Ik vermoed dat er mensen met een Marantz SR zijn die niet weten wat ze met zo'n mic moeten doen en 'm in een la hebben gemikt. Als jij dan 5 euro biedt...
Proberen kan altijd  8-)

Thanks voor het idee, is wel een leuke optie ga het zeker proberen :-)

mischa

Ja, het is een oud topic dat ik ophaal, maar een nieuw topic aanmaken is waarschijnlijk meer vervuilend dan wat ik nu doe.

Ik ga aanstaande woensdag een NR1604 ophalen. Helaas zit hier geen Audyssey-microfoon bij. Ik overweeg nu om een microfoon erbij te zoeken. Hetgeen ik echter tegenkom op ebay is de Denon DM-A409 microfoon. Kan ik deze ook voor Audyssey-metingen bij een Marantz gebruiken of zit er tussen de verschillende microfoons veel verschillen. Wat ik zo op het www lees zijn er eigenlijk geen verschillen tussen de microfoons, maar ik wil toch even bij de kenners informeren.

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

Bierbraker

Ik ging over van de Matantz SR7010   :-( naar de Denon AVR x4200w  :-)

Ze zien er exact hetzelfde uit alleen is het kabeltje van de Denon een stuk dikker.  :?




mischa

Oke, dank je voor de toevoeging. In geval van nood, kan ik dan nog altijd de Denon bestellen.

Gr. Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified