Aansluitinstallateur regio Maarssen / Utrecht

Gestart door Nathalie, april 06, 2016, 23:53:01

Vorige topic - Volgende topic

Nathalie

Hallo allemaal,

Ten einde raad vragen wij hulp met onze Marantz 1605 receiver en de tv ontvangst.

We hebben een Marantz NR1605 receiver met een humax harddisk recorder, Pansonic plasma TV, UPC/Ziggo aansluiting.
In het begin hebben wij grote moeite gehad om alles goed aangesloten en ingesteld te krijgen. De HDMI kabel die onder de grond was getrokken van onze tv naar de apparatuur in de trapkast bleek stuk te zijn gegaan. Nu hebben wij een cat6 kabel met een marmitek kastje waarmee je via een cat6 kabel tv kunt kijken. Dat werkte. Tot ik vanavond wat geluidsinstellingen wilde veranderen (de centerspeaker deed het niet meer). Het beeld verdween en krijg ik ook met geen mogelijkheid meer terug (searching tx staat linksboven in beeld). Wij hebben wel het geluid van de tv, maar geen beeld meer. Ik heb op de humax, marantz en tv geprobeerd om instellingen te veranderen en zodoende weer beeld te krijgen, maar helaas zonder resultaat (misschien heb ik instellingen wel onjuist veranderd?).

Onze vraag is daarom: Wie kan ons eenmalig helpen om alles perfect aangesloten en geïnstalleerd te krijgen?
Wat bieden wij: van onkostenvergoeding + een vers bakje bonenkoffie tot onkostenvergoeding + 20 Euro per uur.
Net wat je ervoor wilt.
Daarbij krijg je onze dankbaarheid en eeuwige roem!

Je zou ons echt enorm blij maken als het weer werkt!!

Cornelis1921

Er zijn altijd wel forummers die tegen het aanbieden van een bescheiden versnapering bereid zijn zo'n klusje te klaren. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Dat wil ik wel proberen. Zit momenteel in Maarssen Dorp. Zal vanmiddag proberen een persoonlijk bericht in elkaar knutselen om wat af te spreken.

Nathalie

Geweldig Marvin! Dank je wel alvast. Wij wonen in Maarssen Dorp.

Spikes25

Beste Nathalie,

Je schrijft over onder de grond aanleggen van een HDMI kabel.Dan lijkt het er op dat de receiver niet in de nabijheid van de TV staat opgesteld.  Bestaat de mogelijkheid om de receiver NR 1605, dicht in de buurt van de TV te plaatsen, ernaast of er onder?
Verschil tussen HDMI kabels zijn er haast niet, wel als het om lange lengte's gaat. Onder andere de mechanische sterkte van lange HDMI kabels laten te wensen over, gaan eerder stuk dan korte kabels. Ik zou het zeer zeker overwegen. Tevens door vocht onder grond gaan ook de kabels eerder nar zijn grootje.

"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley