Ipad 2 aangesloten via dac op sr7008

Gestart door RHK, juni 27, 2016, 20:48:04

Vorige topic - Volgende topic

RHK

Stream al een tijdje Spotify  via Ipad en airplay naar de  sr7008, klinkt goed maar miste toch wat dynamiek. Bij opruimingsaktie van Mediamarkt een Nu Force dac gekocht, speciaal voor de Ipad met bijbehorend snoer. Voor weinig geld, dus ik dacht, baat het niet dan schaadt het niet. In principe bestemd als hoofdtelefoon versterker. Maar kan ook op een stereo installatie worden aangesloten, coaxiaal of analoog. Dac coaxiaal aangesloten naar de coaxiaal dvd in aansluiting achterzijde Sr7008. . Wat een verschil, meer dynamiek, detail, eigenlijk een mooi vol geluid.  Niet geweten dat dit zoveel kon schelen.  Ik laat hem er tussen staan, neemt weinig ruimte in.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

xander32

Een mooie upgrade dus. Overigens wel bijzonder jouw set; een Ipad als bron, dat kom ik niet heel veel tegen.

RHK

Nee, had em al een tijdje staan als versterker voor mn Sennheiser. Ik dacht laat ik het eens proberen wat het oplevert.
Moet wel de Ipad via het draadje bij mn receiver laten staan, maar wat geeft het. Even wat albums kiezen en spelen maar. Spotify geluid is best goed, maar zo nog beter. Je blijft er toch mee bezig met dat streamen, ik wist ook eerst niet dat dit kon. hello
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*

xander32

Is er geen app voor op jouw phone waarmee je de ipad kan bedienen  :-D.

Citaat van: RHK op juni 27, 2016, 21:45:01
Nee, had em al een tijdje staan als versterker voor mn Sennheiser. Ik dacht laat ik het eens proberen wat het oplevert.
Moet wel de Ipad via het draadje bij mn receiver laten staan, maar wat geeft het. Even wat albums kiezen en spelen maar. Spotify geluid is best goed, maar zo nog beter. Je blijft er toch mee bezig met dat streamen, ik wist ook eerst niet dat dit kon. hello

RHK

Haha, als jij die weet, houd ik mij aanbevolen, dan wordt het helemaal fraai.  8-)

pg

Je kan toch die spotify app op mobiel zetten en dan contact maken met je i pad.
Er sta toch iets van apparaten beschikbaar?
Zo doe ik het wel.
I pad/phone in de docking en op de bank bedien ik dan de muziek die ik wil horen.

Mvg,

RHK

Ok, ben niet zo'n Apple deskundige, maar ga ermee aan de gang, mij benieuwen. Was trouwens wel bezig geweest om mn laptop de Ipad te laten zoeken via Spotify connect, maar dat lukte niet.
Resultaat: ik heb ook Spotify op de Ipad geopend en Spotify op mn Android gsm geinstalleerd. En voila, zou Cas Spijkers zeggen, dan ziet mn gsm de Ipad en bedienen maar! Ook mn laptop ziet op deze wijze de Ipad en ook hier bedien ik nu draadloos de Ipad mee. Bedankt voor de tip Xander en pg!!  :gp: