NAS Seagate

Gestart door Rob46, maart 01, 2016, 20:59:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Ik wil een back up maken van mijn muziekbibliotheek. Ik heb een Western Harde schijf met muziek (2TB) gekoppeld aan de Bluesound Vault 2. De Bluesound heeft ook nog een opslagcapaciteit van 2TB. Laatstgenoemde wordt gevuld. De Bluesound Vault 2 heeft via de App een back up mogelijkheid. Ik kan de Seagate dus aan de Bluesound hangen. Vraag is of er ook dan een back up van de Western gemaakt kan worden? Overigens heeft de Seagate ook een Ethernet aansluiting. Kan ik deze dan aan mijn router koppelen? Zo ja, en dan? Dit is voor mij nog een onbekend gebied.....

Maus

Je kunt de WD wel aan de Seagate hangen via USB.

Verder geen (goede) ervaring met een Seagate nas. Heeft bij mij nooit gewerkt. Je moet enige kennis hebben van PC's maar wellicht kunnen we je hier op weg helpen.

Rob46

Ben benieuwd. Ik wil kabels trekken naar een andere ruimte en daar een NAS opstellen vermijden. Ik zoek een simpele en goede oplossing. Doel is alleen maar back up maken....de Seagate is een voorbeeld. Mijn WD harde schijf werkt goed en stil....

Maus

Maar in principe kan een NAS aan je modem, via ethernet. Dat is het hele idee erachter. 'Network Attached Storage'.

De mijne staat in het kastje bij de router en modem. Werkt prima en met de juiste instellingen is het zelfs gelukt om de muziekmap extern(3g) toegankelijk te krijgen dmv een appje.
Is wel een Synology. De Seagate heb ik alleen de print en schijf nog van.

sjoek

Citaat van: Maus op maart 01, 2016, 21:42:53
Maar in principe kan een NAS aan je modem, via ethernet. Dat is het hele idee erachter. 'Network Attached Storage'.

De mijne staat in het kastje bij de router en modem. Werkt prima en met de juiste instellingen is het zelfs gelukt om de muziekmap extern(3g) toegankelijk te krijgen dmv een appje.
Is wel een Synology. De Seagate heb ik alleen de print en schijf nog van.

:gp: hier hetzelfde geregeld. En als advies om de wd hd te backuppen zou ik hem inderdaad via usb aan de seagate hangen. Dat werkt vaak het snelst en is minder storings gevoelig .
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.