Ik zit sterk te overwegen al mijn mediaplayers de deur uit te doen en te vervangen voor een redelijk krachtige (Intel Celeron Skylake) en stille HTPC. Aangezien mijn UD7007 het nog wel prima doet, maar ook af en toe weer hapert, lijkt het me wel een goed idee om hem om te bouwen tot HTPC met ingebouwde bluray speler. Ik zou dan alleen het loopwerk nog gebruiken om via de HTPC mijn CD's en andere schijfjes af te kunnen spelen. De HTPC zal dan Windows 10 met Kodi gaan draaien.
Ik heb echter geen idee waar te beginnen. Is het überhaupt mogelijk om het loopwerk van de UD7007 op een moederbord aan te sluiten, je zal dan een SATA aansluiting er op moeten hebben. Ook zou ik natuurlijk het liefst de knopjes in hun huidige functie gebruiken.
Ingebouwd zal moeten worden een mini-itx mobo + CPU, geheugen, kleine SSD en voeding. Ik hoef geen losse videokaart, gebruik gewoon de GPU van de Celeron. Qua ruimte zal het wel moeten lukken denk ik, maar ik moet nog even meten voor een lowprofile cpu-koeler.
Eigenlijk ben ik op zoek naar mensen met ervaring hiermee, tips & tricks, dingen waar ik rekening mee moet houden, links naar vergelijkbare projecten. Graag jullie input!