APP voor Marantz PM11S3

Gestart door andreschot, januari 04, 2016, 19:01:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andreschot

Ben net nieuw op dit forum, dus als ik dit in de verkeerde rubriek heb geplaatst excuses.
Ik lees overal op internet dat de PM11S3 met een app te bedienen is. Ik kan mij dit nauwelijks voorstellen, dan zou er toch ook een internet aansluiting op moeten zitten? Of wordt bedoeld in combinatie met een voorversterker of de NA11S1 bijvoorbeeld.

Crooijmaster

het kleine broertje, de PM14S1, kan ik bedienen via de marantz app en via de webinterface van de NA11S1.
De PM14S1 en NA11S1 zijn met elkaar verbonden via de remote controlbus.
De versterker heeft zelf geen netwerkinterface dus zonder deze RC-verbinding valt er vanuit een netwerk niets te bedienen aan de amp.

zie de bijlage, het onderste stuk is amp interface met bronselectie, aan/uit, volume en mute.

Het lijkt me dat hetzelfde geldt voor de PM11S3, mss dat een trotse bezitter dat kan bevestigen.
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

andreschot

Ok, duidelijk verhaal. Ik zie ook dat de PM11S2 deze remote control bus niet heeft in tegenstelling tot de PM11S3.
Moet ik toch m'n PM11S2 te koop gaan zetten.....
Bedankt

xander32

Volgens mij kan je bijna alle huidige Marantz componenten met elkander verbinden en dan middels één ab bedienen. Echter, om een apparaat middels de app te bedienen heb je iig. een Marantz streamer in jouw keten nodig, welke je verbind met de versterker. Het enige wat je dan kan bedienen, is het ding op Standby zetten en het volume regelen. Voor mij geen toegevoegde waarde.


Citaat van: andreschot op januari 04, 2016, 19:01:15
Ben net nieuw op dit forum, dus als ik dit in de verkeerde rubriek heb geplaatst excuses.
Ik lees overal op internet dat de PM11S3 met een app te bedienen is. Ik kan mij dit nauwelijks voorstellen, dan zou er toch ook een internet aansluiting op moeten zitten? Of wordt bedoeld in combinatie met een voorversterker of de NA11S1 bijvoorbeeld.

pikes

Ik zit met ongeveer dezelfde vragen. Kan je de input van de versterker selecteren via de app, of het echt enkel volume up/down en main power on/off? De interface lijkt wel te voorzien in input selectie.

En kan je het volume enkel via een up en down button aanpassen (te traag om aan te pasen) of kan het via een slider (snel aanpasbaar)?


Crooijmaster


Hoi Pikes, je kunt alles doen wat je in het screenshot ziet dus ook bronselectie en volume regelen.
Volume regelen is niet echt practisch, maar het werkt.
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5