Marantz sr7010 verbinden met spotify

Gestart door degeluidsman, december 26, 2015, 09:10:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

degeluidsman

Hallo,

Ik heb een vraag over de Marantz SR 7010, dit apparaat heb ik sinds enkele weken in mijn bezit.

In het begin lukte het om spotify te gebruiken, dit zelfde geld voor internet radio, op dit moment kan ik beiden niet meer oproepen?
De internet verbinding is wel actief.

Op mijn iPad heb ik de Marantz app staan en dat werkt allemaal, ook als ik vanuit mijn iPad met de spotify app de Marantz instel komt er geen geluid en beeld meer.

Kan iemand mij op weg helpen.

Met vriendelijke groet,

Peter

degeluidsman

Nog even een aanvulling op bovenstaand bericht.

Ik zie dat er een ip adres wordt uitgedeeld, haal ik de netwerk stekker eruit dan krijg ik geen ip adres.
Het lijkt er dus op dat hij via de bekabeling aan het netwerk hangt.

Als ik hem laat zoeken naar nieuwe firmware of een netwerk diagnose uitvoer, krijg ik de tekst even geduld a.u.b.
Maar ik kan wachten tot ik een ons weeg, en gebeurd verder helemaal niets.

WiFi heb ik uitstaan.

Via mijn iPad de versterker wel bedienen, ik ga er vanuit dat dit via het netwerk gebeurd?


Ik hoop op een snelle reactie, al weet je iets niet zeker laat het me weten dan probeer ik het uit.


Mvg,

Peter

pameijer

Staat je Marantz ingesteld op DHCP?
Kijk ook even in je router of het ip-adres van je sr in de goede range van je netwerk zit.
Het lijkt nl. alsof je versterker wel in je lokale netwerk zit - je kunt hem via de app bedienen - maar dat hij geen internet heeft. Eerder een netwerkprobleem dan een marantzprobleem lijkt me. Al weet je het bij Marantz helaas nooit met dit soort dingen  violent1
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

degeluidsman

Bedankt voor je snelle reactie  :-)

DHCP staat aan, de range ga ik na kijken.
Als ik op het grote display kijk geeft hij aan no connection, dus het lijkt er op dat u gelijk hebt wel locaal netwerk maar geen verbinding naar het internet.

Net de netwerk kabel rechtstreeks in de router gestoken maar dat was niet de oplossing.


Op zich heeft het allemaal gewerkt, ik ga op onderzoek uit en laat weten wat ik tegen kom.


Mvg,

Peter

degeluidsman

#4
Met de tips aan de slag gegaan, helaas zonder goed resultaat.

Het ip adres staat in de juiste range, ook DHCP uitgezet en een ip adres met de hand aangemaakt in dezelfde range alleen de laatste 3 getallen aangepast ( twee verschillende adressen geprobeerd ).

Hij staat op DHCP ingesteld.

Via de webbrowser kan ik nu wel in de versterker komen, dit wilde eerst niet lukken.

Als ik internet radio oproep zie ik in het display Airplay staan, klopt dit?
Daarna zie je netwerk toewijzen.

Hierna ben ik na de setup gegaan, dan gaat hij controleren of er internet verbinding is, deze vind hij dus niet.

De kabel heb ik nagemeten en die is in orde.

Hij kan dus geen verbinding maken met internet, dat heeft hij wel gehad en in het netwerk is er niets aangepast de laatste paar weken.
De versterker is sinds 2 weken in mijn bezit.

Het lijkt er dus op dat de netwerk input op de versterker niet in orde is.

Zijn er nog dienen die ik uit kan proberen?


Mvg,

Peter


polleke_cgc

Om internet te hebben, heb je 3 dingen nodig :
- een IP-adres, een gateway (dat is het IP-adres van je router) en een DNS-adres (meestal mag je daar ook het IP van je router ingeven).
Daarnaast heb je nog een MASK, maar voor een klein netwerk zoals thuis, mag dat altijd 255.255.255.0 zijn.

Is bijvoorbeeld enkel dat IP-adres ingevuld, dan zal je toestel enkel toegang hebben tot het lokaal netwerk.

De eenvoudigste methode is weldegelijk DHCP op je toestel gebruiken (dan is het je router die al die dingen doorgeeft aan je toestel, en heb je daar geen last mee). In principe is het makkelijkst om vaste adressen te gebruiken : daarvoor kan je in je router het MAC-adres (dat is eentje die vasthangt aan de netwerkkaart van je toestel) linken aan het IP-adres dat de DHCP-server in je router dan toewijst aan dat specifiek toestel. Daarvoor zal je dus eens moeten "surfen" naar het IP van je router (in veel gevallen is dat 192.168.1.1) en dan in de DHCP-server instellingen zo'n reservatie vastleggen. Zo mac adres ziet er zo uit : XX:XX:XX:XX:XX:XX (en het zijn hexadecimale getallen : dus er komen ook letters in voor)...

PS : voor de rest content van je SR 7010 ? Want ik ben waarschijnlijk van plan ook zo'n ding aan te schaffen...

polleke_cgc

Citaat van: polleke_cgc op december 27, 2015, 10:50:13
Om internet te hebben, heb je 3 dingen nodig :
- een IP-adres, een gateway (dat is het IP-adres van je router) en een DNS-adres (meestal mag je daar ook het IP van je router ingeven).
Daarnaast heb je nog een MASK, maar voor een klein netwerk zoals thuis, mag dat altijd 255.255.255.0 zijn.

Is bijvoorbeeld enkel dat IP-adres ingevuld, dan zal je toestel enkel toegang hebben tot het lokaal netwerk.

De eenvoudigste methode is weldegelijk DHCP op je toestel gebruiken (dan is het je router die al die dingen doorgeeft aan je toestel, en heb je daar geen last mee). In principe is het makkelijkst om vaste adressen te gebruiken : daarvoor kan je in je router het MAC-adres (dat is eentje die vasthangt aan de netwerkkaart van je toestel) linken aan het IP-adres dat de DHCP-server in je router dan toewijst aan dat specifiek toestel. Daarvoor zal je dus eens moeten "surfen" naar het IP van je router (in veel gevallen is dat 192.168.1.1) en dan in de DHCP-server instellingen zo'n reservatie vastleggen. Zo'n mac adres ziet er zo uit : XX:XX:XX:XX:XX:XX (en het zijn hexadecimale getallen : dus er komen ook letters in voor)...

PS : voor de rest content van je SR 7010 ? Want ik ben waarschijnlijk van plan ook zo'n ding aan te schaffen...

degeluidsman

Hallo Polleke,

Bedankt voor uw info, ik ben weer een stap verder.

Via mijn brouwser heb ik de configuratie opgeslagen en hierna wilde ik de versterker resetten.
Voordat ik een reset uitvoerde ben ik nog een keer naar de setup gegaan en hem opnieuw laten zoeken naar een internet verbinding.

De eerste poging niets, op de knop opnieuw gedrukt en na de derde keer hoorde ik geluid ( dan licht er een knop op hoort u nu geluid ) hierop gedrukt en nu heb ik internet radio weer aan de praat  :-)

De volgende stap is om spotify aan de praat te krijgen, dat wil nog niet lukken volgens de handleiding zou je hiervoor de knop online music of internet radio aan moeten zetten.

Voor de rest ben ik supere te vreden over de versterker, mijn Sony TA-DA 9000 was kapot gegaan en helaas niet meer te repareren.

Nu nog spotify aan de praat krijgen, alle tips zijn welkom.


Mvg,

Peter

degeluidsman

Hallo,

Het is gelukt om spotify weer te gebruiken, echter kan dit met deze versie alleen als je via een iPad of dergelijke de bediening doet.

Dit had ik niet verwacht, een vriend van mij heeft een goedkope Marantz staan en daar kun je in de versterker zelf door spotify heen zoeken en de tracks starten.


Mvg,

Peter

jgvh

Hallo geluidsman dat klopt de 7010 werkt met spotify connect de tablet/smartphone dient als afstandsbediening en t streamen zelf gebeurt via de marantz.

degeluidsman

Bedankt voor de info, ik hoef dus niet verder te zoeken.
Wel fijn dat het streamen rechtstreeks gaat, dan kan de iPad uit tijdens het luisteren.


Mvg,

Peter