SR6006 - Na ca. 5 min spelen stoppen fronts

Gestart door RodyB, november 26, 2015, 22:08:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RodyB

Ik heb ruim 3 jaar SR6006 AV receiver in bezit en die werkte tot voor kort naar alle tevredenheid. Sinds enkele weken speelt het echter volgende probleem.
Een minuut of vijf na het inschakelen houden de front R+L speakers ermee op. Ik heb de speaker config normaal op "Auto" staan en bijv. bij (internet)radio luisteren (stereosignaal) hoor ik dus na zo'n vijf minuten niets meer.
Als ik de configuratie aanpas van "Auto" naar bijv. "DOLBY PLII MOVIE", dan hoor ik wel geluid via de center en rears.

Telkens als de fronts "uitschakelen" hoor ik het apparaat hetzelfde geluid maken als het geluid dat ik hoor als ik het apparaat uit zet. In geval van TV blijft het beeld gewoon werken en ook de overige speakers geven gewoon geluid.
Aanvankelijk kon ik het systeem nog uitschakelen en opnieuw starten en dan deed alles het weer, al dan niet tijdelijk, soms ook langer (gisteravond nog de hele avond).
Ik heb ook al regelmatig het apparaat al een paar minuten of zelfs een hele dag van de netspanning gehaald en dan opnieuw aangesloten en ingeschakeld. Helaas na weer ca. vijf minuten hetzelfde effect dat de fronts worden uitgeschakeld.
Ik heb zojuist de microprocessor gereset, maar ook dat heeft geen effect gesorteerd. Sterker: bij het opnieuw doorlopen van de set-up kan de front-L geen geluid geven om de Audyssey set-up (eerste stap) volledig te doorlopen.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben of hebben gehad? Zo ja: hoe heeft u het opgelost?