Citaat van: govi73 op oktober 23, 2015, 11:55:45
De laatste weken veel uitgeprobeerd en met Audissey bezig geweest. Wat mij opvalt is dat audyssey niet consequent is. Steeds dezelfde meetplaatsen gebruikt en niets aan kabels verandert. Toch geeft audyssey aan: caution phase. De ene keer rechts dan weer links en vaak ook niet. Als ik de equalizer ook gebruik, dan is het geluid in mijn beleving niet mooi. Veel te bombastisch en nu audyssey zonder Dyn EQ gebruikt. Ik heb audyssey instellingen voor een deel aangehouden. Wat ik heb verandert is Center en surrounds op Small gezet. Crossover voor fronts standaard en voor center en surrounds op 60 hz. Dit is volgens mij het maximale wat ik eruit heb kunnen halen. Voor nu hartelijk bedankt voor alle adviezen. Zijn er meer adviezen dan sta ik hier voor open
Als er bij de metingen waarschuwingen komen, dan gaat er iets niet goed en dat
moet je veranderen/verbeteren.
Na het meten altijd alle speakers op small zetten en een x-over kiezen die laag is als de speaker op large stond. De instelling large of small gebeurt niet door Audyssey, maar de receiverfabrikant. Erg vervelend.
Het geluid van je luidsprekers knapt enorm op door het erge laag er uit te laten. Daar heb je een subwoofer voor.
En dan het meten zelf: hoe dat moet kun je terugvinden in de diverse beschrijvingen, dat ga ik niet meer herhalen. Neem er de tijd voor, minimaal 8 metingen.
Als je de meting
correct uitvoert, zul je ook steeds (ongeveer) dezelfde waardes vinden.
En als je het echt top wilt hebben, dan moet je <a href="
http://www.audyssey.eu">Audyssey Pro</a> gebruiken.
ron