Het mysterie is eindelijk opgelost ...
Nadat bleek dat de tip om een vast ipv een dynamisch IP adres aan te maken op de versterker niet bleek te werken was ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee.
Heb verschillende manieren geprobeerd om de switch, modem en router onafhankelijk van elkaar aan en uit te zetten en dat ook nog in verschillende volgordes, maar ook dat bleek niet te helpen.
Kwam er min of meer met geluk achter dat de airplay iedere keer uitviel bij een en dezelfde CD uit mijn muziek bibliotheek. Daarom dus uitgebreid getest met spelen van vele andere nummers op mijn telefoon en de airplay bleef het altijd doen. Totdat ik juist weer die ene CD aansprak (Bon Jovi - Burning Bridges voor wie het wil weten
) en daar ging de airplay weer.
Ook gestreamed vanaf de ipad en ook hier viel de airplay uit bij dezelfde CD.
Heel vreemd want als je deze CD gewoon luistert via de telefoon of ipad icm de earplugs dan is de CD wel te beluisteren.....
De CD is omgezet van FLAC naar mp.3 en daarna overgebracht naar itunes, dus eigenlijk op precies dezelfde manier als alle andere muziek. Gekke is dat de files ook niet corrupted kunnen zijn want anders had ik ze dus ook niet rechtstreeks kunnen beluisteren. Heel vreemd dit.
In ieder geval is er voor mij maar 1 oplossing en dat is deze CD niet meer via de Airplay draaien