PM17 versterker geluid valt uit

Gestart door Edwin96, oktober 03, 2015, 11:47:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwin96

Hi,

ik heb sinds een aantal jaar (10?) een PM17 versterker, ik heb 'm toen der tijd 2e hands aangeschaft bij een hifi zaak. Ik was meteen verliefd op het geluid.
Afijn, de laatste paar maanden knalt de versterker er regelmatig uit, na een forse tik via de speakers schakelt de beveiliging in (of uit ;) ) en na een aantal seconden schakelt de versterker weer aan, en krijg je weer geluid.

Ik vermoed dat er problemen zijn met de trafo/ stroomvoorziening en/ of eindtrap. Maar voor ik de versterker richting een hifi speciaalzaak breng om te laten onderzoeken en repareren, vraag ik mij af of het zin heeft om een dergelijke reparatie uit te laten voeren. Hoewel ik het geluid mooi vind, heb ik geen zin om ettelijke honderden €€ uit te geven om de versterker te laten reviseren/ repareren.

Zijn er bekende problemen met de stroomvoorziening bij de PM17? Ik heb op internet gezocht en kon wel vinden dat bij latere versies/ revisies van de 17 verbeteringen zijn aangebracht in de stroomvoorziening. Kan het dus zijn dat in de basis de stroomvoorziening niet goed is? En dat repareren (als dat al mogelijk is) meer een lapmiddel is?

Alvast bedankt.
Edwin




xander32

Er zijn op dit forum een drietal leden actief die reparaties uitvoeren, op volgens mij minimaal gelijkwaardig niveau als een 'speciaalzaak', tegen een aanzienlijk vriendelijker tarief. Die gaan hier vast ook reageren :yes:.

lo

Ik heb dit topic naar techniek verplaatst. In welke regio woon je?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Edwin96

#3
Hi lo, xander32,

bedankt voor de reacties, en het verplaatsen van m'n bericht :)

ik woon in omgeving Leiden.


lo

Dan denk ik dat @HAL9000 het dichtst bij jou in de buurt zit. Je zou hem een PM kunnen sturen maar mogelijk reageert hij nu ook al hoor.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Edwin96

Citaat van: lo op oktober 03, 2015, 16:28:01
Dan denk ik dat @HAL9000 het dichtst bij jou in de buurt zit. Je zou hem een PM kunnen sturen maar mogelijk reageert hij nu ook al hoor.

OK, dank je, zal ik doen.

HAL9000

Bericht gestuurd,  deze  PM17's  en rest van de  serie  zijn eigenlijk heel goed.  De  versterkers  zijn al wat ouder, service  is geen zonde.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!